قدرت رنگ در طراحی اپلیکیشن
نوشته شده توسط : عباسی


می قدرت ذکر داشت که بعداز سعی و قابلیت و امکان های برنامه،  طراحی اپلیکیشن  رنگ مهمترین جنبه در پباده سازی نرم‌افزار است. تعامل بشر و کامپیوتر بر پایه ی عنصرها رابط کاربری شکل می پذیرد و رنگ نقش حیاتی درین تعاملات ایفا می نماید. رنگ به مخاطب در راستای مشاهده و تعبیروتفسیر محتوای نرم‌افزار، تعامل با موادتشکیل دهنده مطلوب و ادراک عملیات کمک می‌رساند. هر نرم افزار از یک طرح رنگی مختص به خویش به کار گیری می نماید و یک رنگ نخستین برای قسمت های مهم آن گزینه به کارگیری قرار می‌گیرد.

در پباده سازی برنامه تازه، تعیین طرح رنگی که کارایی نیکی را به اکران گذارد، عمل چندان راحتی وجود ندارد، به دلیل آن که تعداد بیشماری مخلوط رنگ ممکن در دسترس شماست. در‌این مقاله به مهمترین نکات در رابطه با اشکال طرح های رنگی (تک رنگ، شبیه، کامل کننده)، مخلوط های رنگی کاستوم که مبتنی بر الگوی خاص وجود ندارد و طرز تعیین رنگ ها و کانتراست ها برای اپ که از امکان به کارگیری نیز پشتیبانی نماید، پرداخته شود.

طرز گزینش یک طرح رنگی تاثیرگذار

در تولید طرح رنگی می بایست دست اندرکاران زیادی را مد لحاظ قرار اعطا کرد که می شود به رنگ های مارک و مخلوط های رنگی مطلوب اشاره نمود.

 

چه تعداد رنگ را می بایست گزینه به کار گیری در اختیار بگذاریم؟

نگهداری آسانی ادغام های رنگ به شما امداد می نماید تا تجربه کاربری برنامه را بهبود ببخشید. معمولا طرح رنگی بی آلایش برای دیده خوشایندتر بوده و فهم محتوا از سوی مخاطب را نیز تسهیل می‌بخشد. از سوی دیگر، به کار گیری از رنگ های زیاد در قسمت های متفاوت موجب نامرتب شدن بیش تر از حد پباده سازی میشود.

در مطالعه انجام شده از سوی دانش گاه تورنتو که در رابطه با طرز استعمال اشخاص از Adobe Color CC است، معین شد که عموم ترجیح می‌دهند از مخلوط های رنگی بی آلایش که مبتنی بر صرفا دو یا این که سه رنگ میباشد استعمال نمایند.

شیوه ایجاد طرح رنگی

البته طریق گزینش همین دو یا این که سه رنگ چه طور میباشد؟ دایره رنگی دراین باره به امداد شما خواهد آمد. چندین استاندارد طرح رنگی پیش فرض وجود داراست که ساخت‌و‌ساز طرح های تازه را معمولی خیس می نماید و اشخاص تازه کار میتوانند از آنان به کارگیری نمایند.

تک رنگ

طرح های تک رنگ معمولی ترین طرح های رنگی میباشند و هر رنگی از رنگ شالوده شبیه گرفته می‌گردد. تک رنگ ها به خیر در کنار هم قرار میگیرند و افکت وقار بخشی را ساخت و ساز می نمایند.

 

طرح های تک رنگ برای دیده نیز خوشایند می باشند، مخصوصا در صورتیکه از رنگ های آبی‌رنگ و سبز نیز در آن‌ها استعمال شود. همانگونه که مشاهده می‌کنید این طرح رنگی ظواهر پاک و زیبایی دارااست.

 

 

رنگ های شبیه

طرح های رنگی شبیه از رنگ های مربوط به هم ساخته می گردند و این رنگ ها تمایز چندانی با یکدیگر ندارند، یک رنگ تحت عنوان رنگ پیروز مستعمل و مابقی رنگ ها جهت مالامال کردن طرح آیتم استعمال قرار می‌گیرد.

 

تولید این طرح نسبتا بی آلایش میباشد، ولی می بایست در تعیین رنگ های گزینه به کارگیری محتاطانه و با تمرکز کار فرمائید. از جمله Clear که یک نرم‌افزار to-do میباشد، از رنگ های شبیه برای حق تقدم بندی تیم وظایف کنونی به طور بصری به کار گیری نموده است.

 

 

Calm نیز یک نرم‌افزار مدیتیشن هست و از رنگ های شبیه آبی رنگ و سبز جهت امداد به یوزرها برای آهسته شدن فایده گرفته میباشد.

 

 

رنگ های تکمیل کننده

رنگ های کامل کننده رنگ های ضد‌و‌نقیض می‌باشند و اختلاف رنگ فی مابین آن ها بسیار زیاد میباشد و می اقتدار از آنان جهت جلب اعتنا مخاطب بهره مند شد. هنگام استعمال از طرح رنگی کامل کننده، می بایست یک رنگ پیروز را تعیین کرده و رنگ های تکمیل کننده آن را آیتم به کار گیری قرار دهید. مثلا در‌صورتی‌که از سایه های رنگی متفاوت سبز مستعمل، پاره ای رنگ قرمز رنگ بین این رنگ های سبز ظواهر نیکی خواهد داشت.

 

اما در گزینش رنگ های تکمیل کننده نیز می بایست به اعتنا کار کرد چرا‌که بعضی وقت ها خطا در گزینش رنگ های تکمیل کننده، به جنبه بصری محتوا جراحت می‌رساند.

 

طرح های رنگی کاستوم

خلاف تصور برخی از اشخاص، ساخت‌و‌ساز طرح های رنگی کاستوم فعالیت چندان پیچیده ای وجود ندارد. اضافه کردن یک رنگ پر‌نور و زنده به یک پالت رنگی خنثی یکی‌از بی آلایش ترین طرح های رنگی قابل ساخت‌و‌ساز میباشد.

 

مثلا در دراپ جعبه از مورد سفیدرنگ و رنگ طوسی مصرف شده و رنگ آبی رنگ نیز در بعضا از بخش های آن به چشم می‌خورد.

 

به کار گیری از Adobe Color CC جهت تسهیل عملیات گزینش رنگ

Adobe Color CC که در پیشین با اسم Kuler شناخته گردیده بود، گزینش رنگ را بسیار بی آلایش می نماید. هر رنگ در پالت را می شود به طور جدا از هم تغییر و تحول اعطا کرد یا این که آن را تحت عنوان رنگ اساسی گزینش کرد، همه عملیات فقط با یکسری کلیک شکل می پذیرد.

 

می اقتدار پالت ها را ذخیره سازی و مستقیما آن‌ها را به کتابخانه اضافه کرد. علاوه بر این، یکسری طرح رنگی بسیار خوب نیز بوسیله اعضای انجمن تشکیل‌شده و برای استارت عمل می‌توانید از آن ها استعمال نمائید.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: