نوشته شده توسط : عباسی


درین نوشته‌ی‌علمی می خواهیم از تجربیات Ariel Verber، یک کدام از طراحان مال و تجربه استفاده کننده  طراحی اپلیکیشن  که از سال ۲۰۱۱ به طور تخصصی در این مورد سرگرم به فعالیت شده‌است به کارگیری کنیم.

وی در یکی‌از پروژه‌های خویش تلاش داشت به عیب گیری و آنالیز برنامه‌ها و وبسایت‌های سینمایی بپردازد تا بتواند تجربه کاربری بهتری را برای کاربرانی که از آن ها به کار گیری می‌نمایند رقم بزند.

با وی در‌این مسیر همدم خوا هیم شد تا حافظه بگیریم چه‌طور می بایست خطاها عموم را تحت عنوان یک طراح کالا در مسئله‌های متعدد کسب و کاری در حیث بگیریم.

تجربه کاربری برای یک نرم‌افزار بلیط سینما
سینما رفتن از تفریحات جذاب و درگیر‌کننده در هر شهر و کشوری برای کل مقام‌های سنی میباشد ولی بلیط به چنگ آوردن، گزینش فیلم آیتم عشق،‌ بازه مطلوب و…، چه حضوری و چه از روش اینترنت‌وب سایت‌ها و اپلیکیشین‌ها اکثر وقت ها مسیر پیچیده و خسته‌کننده‌ای دارا‌هستند.

آریل بعد از محاسبه اینترنت‌وب سایت‌ها و برنامه‌های سینمایی متعددی متوجه شد اکثر اوقات آن ها دارنده ایرادات اکثری در قضیه تجربه کاربری می باشند که مایحتاج میباشد برطرف شوند تا یوزرها به راحتی و فارغ از دردسر به سراغ تفریحات خویش بروند. در صدر وی به سراغ پهناور‌ترین شرکت دراین باره رفت و اپ آنها‌را نصب کرد تا تحت عنوان استفاده کننده، تجربه خویش را از برنامه آنان به دست‌آورد.


ماجرا استفاده کننده
وی برای ساختن ماجرا‌های حقیقی و واقعی از معاش یوزرها، ۱۰ نفر را که دارنده سنین فی مابین ۲۲ تا ۳۲ بودند و دستکم دو ماه یکبار به سینما می‌رفتند را به صورت تصادفی تعیین کرد تا با یاری آنان پاسخ مجموع سوالاتی که از پیش گزینش نموده است را در خصوص پایانی باری که به سینما رفتند پیدا نماید. خلاصه‌ای از پاسخ‌ها به طور پایین به دست‌آمده میباشد:

شش نفر از آنها ذکر کردند به‌دنبال یک فیلم خاص برای رفتن به سینما بودند، به این ترتیب درانتظار دوران مطلوب پخش آن در سینما بودند.
دو نفر گفتند صرفا دوران‌های خاصی از هفته می توانند به سینما بروند در سود در پی شایسته ترین فیلم‌هایی می‌باشند که در آن مدت‌ها پخش می گردند.
یک نفر گفته بود قصد داراست در یکی‌از شب‌های به عبارتی هفته به سینما برود.
در غایت همگی آنها به واقعه می‌خواستند سراغ مجاورت‌ترین سینما به خانه یا این که دفتر کار خویش بروند.
نقاط درد
بعداز این که طبق گفته‌های آنها فرض ها خویش را مهیا کرد، به سراغ سوالهای بیشتری دراین باره رفت تا داده ها بی نقص‌تری به دست‌آورد و نقاط درد یوزرها خویش را پیدا نماید. درپی تنی چند از نقاط درد که Ariel با یاری یوزرها خویش به دست‌آورده را ذکر شده‌ایم.

اینترنت‌وب سایت‌ها و نرم‌افزار‌های فعلی هیچ کدام از ماجرا‌هایی که یوزرها ذکر کردند پشتیبانی نمی‌کردند. کلیه آن ها نخست داده ها مورد نیاز را از استفاده کننده می‌گرفتند و آن‌گاه مشخص و معلوم می‌کردند با چنین قوانینی فیلمی روی پرده میباشد یا این که نه.‌
شش نفر از اشخاص اعتراض داشتند مسیر تمامی‌ی اپ‌ها بسیار طولانی و پیچیده میباشد.
چهار نفر ذکر کردند بعد از طی کلیه فرایند تا وصال به گزینش صندلی متبوع در شب‌های نامرتب، متوجه می شوند صندلی خالی برای رزرو نیست و آن ها کلیه فرآیند را بیهوده طی کرده‌اند.
دو نفر به خیال هزینه‌های بیشتری که اپ‌ها از آن ها میگیرد اعتراض داشتند.
سایر اعتراض داشتند برنامه‌ها به شدت سرعت تحت و باگ‌های فراوانی دارا هستند.

چاره‌های پیشنهادی
شیوه حلی که Ariel گزینش نموده است متناسب با دو تا از روایت‌های اساسی یوزرها یعنی کاوش مبتنی بر اسم فیلم و بازه آن میباشد. تنی چند از نکاتی که وی در پباده سازی خویش استعمال نموده است را در‌پی بیان کرده‌ایم.

۱.تمایز بین روایت‌های یوزرها
او‌لین روایت مهم که طبق گفتمان با یوزرها به دست‌آمده میباشد، این بود که یوزرها در پی هنگامی مطلوب برای دیدن فیلم گزینه عشق‌ی خویش بوده‌اند و دومی قصه در رابطه افرادی بود که پیرو شایسته ترین فیلم برای عصر یک روز تعطیل خویش بودند.

این دو مورد صرفا مثال‌های خاصی میباشند که به Ariel در سمت ادراک بدون نقص یوزرها خویش امداد کرده‌اند.

وی با استعمال از این داده ها نرم افزار خویش را به دو نصیب کاوش بر پایه ی تیتر فیلم و کاوش مبنی بر بازه تقسیم کرد. با انجام این فعالیت در پباده سازی رابط کاربری خویش، به یوزرها امداد کرد تا سریع‌خیس و سهل و آسان‌خیس به داده ها متبوع خویش دسترسی پیدا نمایند.


مثال نرم افزار خرید بلیط
۲.بی آلایش‌سازی قسمت‌ها
در اپلکیشن وی وظیفه یوزرها فقط گزینش فیلم و مدت مطلوب برای تماشای میباشد، بدین ترتیب تصمیم گرفت تا از دکمه‌های گسترده که به راحتی برای کلیه قابل فهم و مشاهده میباشد به کار گیری نماید. یکسری دکمه برای گزینش روز قرار اعطا کرد تا با غربال کردن بازه استفاده کننده بتواند به راحتی فیلم گزینه عشق و علاقه خویش را پیدا نماید.

تفاوت‌های تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI)
تصویر ذیل بسیار ظریف‌خیس و روشن‌خیس راه حل Ariel‌ را نشان میدهد.


۳.یاری به یوزرها برای به چنگ آوردن تصمیم صحیح
مبتنی بر پژوهش ها صورت گرفته بعضا نارضایتی‌ها بدین عامل بود که مخاطب در غایت فیلم آیتم عشق و مقطع مطلوب برای رفتن به سینما را پیدا می‌نماید ولی موقع تعیین صندلی متوجه می‌گردد مکان خالی برایش نمانده میباشد و آنها تمامی مسیر را بیهوده طی کردند و بازه زمانی خویش را برای انجام کاری بی اثر تلف کرده‌اند.

خیر صرفا آنان به مراد خویش نرسیدند بلکه تجربه کاربری بدی برایشان تعیین شده و دیگر از این اپ یا این که اینترنت‌ وبسایت به کار گیری نخواهند کرد.

Ariel با در لحاظ دریافت کردن این ایراد وسیع، کارایی کرد در نرم‌افزار خویش آن‌را برای یوزرها برطرف سازد. وی از نمادی بهره مند شد که نشان‌دهنده تعداد صندلی‌های خالی مو جود در هنگام گزینش فیلم و دوران آن، میباشد تا یوزرها هم زمان با گزینش فیلم آیتم عشق خویش متوجه شوند صندلی برای رزرو وجود داراست یا این که نه.

 

۴.طرز پرداخت
اکنون به آخر فعالیت و بازه پرداخت رسیده‌ایم. Ariel مقطع پرداخت را صحیح بعداز گزینش و رزرو صندلی قرار داده میباشد. وی یقین داشت ارزش می بایست واضح و روشن باشد تا مکان تعجبی برای مخاطب به جا نگذارد.

وی معتقد بود نباید روند پرداخت را به شیوه‌های تازه به دست‌آورد و به کارگیری از طریق‌های سنتی در اپ‌ها برای یوزرها بهتر و ریلکس‌خیس می باشد. از نگاه وی Apple Pay یا این که Google Wallet شایسته ترین آیتم‌ها برای پرداخت در نرم‌افزار‌ها هستند.

وی همینطور تصمیم گرفت در آخر پرداخت، تصاویری از بلیط‌ها را قرار دهد تا یوزرها حس نمایند در مقابل کاری که انجام داده‌اند پاداشی اخذ کرده‌اند.

تصویری از بلیط به آنان شم خوشایندی میدهد چون با مشاهده آن سود دوران گذاشتن خویش در‌این نرم‌افزار را با دیده می بینند.


آزمایش و تست
وی با انجام این عمل می‌خواست تجربه‌ی کوچکی به دست آورد و مطمئن خواهد شد راه‌حل وی، اشتباهات یوزرها را به راحتی حل می‌نماید، در فیض با امداد اپلیکیشن InVision پروتوتایپ نرم‌افزار خویش را مهیا کرد و آن‌ را در دست سه نفر از دوستانش که تا کنون از چنین اپلیکیشنی به کار گیری نکرده بودند قرار بخشید و از آنها خواست:

تلاش نمایند دو بلیط فیلم Blade Runner 2049 برای‌ فردا بعد از ظهر خریداری نمایند.
وقتی که عمل قبل را کاملا انجام دادند، دو بلیط برای هر فیلمی، امروز بعدازظهر رزرو نمایند.

در آخر آزمایش وی متوجه شد کلیه آنان به صحت کارهایی که می بایست را انجام دادند البته وی هنوز ۱۰۰٪ از راه حل‌ها و ایده‌های خویش مطمئن وجود ندارد چون از تعداد اشخاص مقداری آزمایش گرفته و مطلقا در دنیای حقیقی و برنامه حقیقی بایستی از اشخاص بیشتر و قسمت‌های بیشتری از نرم افزار آزمایش بگیرد و آن ها را آیتم چک و تحلیل قرار دهد.

همان گونه که سبک Jakob Nielsen گفته میباشد شایسته ترین تعداد اشخاص برای انجام مذاکره و آزمایش‌های کاربردپذیری پنج نفر میباشد که شما با امداد این پنج نفر می توانید به ۸۵٪ داده ها مایحتاج خویش دست پیدا نمایید.

در‌صورتی‌که کمپانی‌ها و شرکت‌های سینمایی داده ها بیشتری از تجربه یوزرها خویش به دست ‌آورند حتما اشخاص بیشتری برای تماشای فیلم‌ها به سینماها خواهند رفت. مخصوصا در کشور‌ایران که هنوز سینما رفتن و تماشای فیلم‌ در سینما دربین عموم جا نیفتاده میباشد.

درین نوشته‌علمی فرایند موردنیاز برای پباده سازی یک متاع کاربرپسند را با هم طی کردیم و متوجه شدیم یوزرها در پباده سازی کالا نقش مهم را ایفا می‌نمایند در فیض کارایی نمایید قبل از استارت هرکاری یوزرها خویش را به صحت بشناسید.

چهت نیل به آشنایی صحیح از یوزرها شایسته ترین نحوه حرف کردن با آنها میباشد البته این مورد اصلی را در لحاظ داشته باشید که برای انجام گفت‌و‌گو با مخاطب بهتر میباشد بایدها و نباید‌های آن را به صدق بشناسید‌، همینطور بعداز مذاکره با آنان، نقشه هجرت مشتری به شما یاری خواهد کرد تا داده ها به دست‌آمده را دسته‌بندی نمایید و نقاط درد و قصه مشتریان خویش را پیدا فرمائید.

در صورتی تجربه‌ای دراین باره دارید و یا این که همت کردید تجربه یوزرها خویش را بهبود ببخشید خوش‌اکنون می‌شویم با ما فی مابین بگذارید تا ما نیز از تجربیات شما به کارگیری کنیم.



:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

جذاب کردن کشیدن تجربه ها
-
کشیدن انگشت همیشه یکی از بزرگترین مزیت های تلفن همراه نسبت به دسک تاپ بوده است. طراحی اپلیکیشن اگرچه کلیک کردن سریع و آسان است ، کشیدن انگشت بسیار سرگرم کننده تر است! روند طراحی برنامه در سال 2021 با جالبتر ، جذاب و به یادماندنی کشیدن انگشت ، بازی را به این مزیت ترغیب می کند.

روشهای مختلفی برای افزایش تجربه کشیدن شما وجود دارد ، بنابراین تنها محدودیت شما تخیل شماست. این می تواند به اندازه افزودن یک انیمیشن به کشیدن انگشتان شما اساسی باشد که به شما تجربه رضایت بخش تری "ورق زدن صفحه" یا چیزی بیشتر از ریشه در عملکرد برنامه شما برای ساده سازی وظایف کاربر را می دهد.

برنامه روند طراحی نمونه کشیدن درگیر
طراحی برنامه توسط Egor Gajduk ، Yev Ledenov و Denis Bliznyuk

دستگاه پخش ویدئو

00:00
00:07


طراحی برنامه توسط جان کارلسون از طریق دریبل زدن

برنامه روند طراحی نمونه کشیدن درگیر
طراحی برنامه توسط Abinash Mohanty از طریق دریبل
برنامه روند طراحی نمونه کشیدن درگیر
طراحی برنامه توسط Asha Rajput از طریق دریبل

4. عمق سایه ها و لایه بندی
-
اگر نمی توانید از صفحه نمایش گرافیکی ایجاد کنید ، سعی کنید همه موارد دیگر را به عقب فشار دهید. یکی از راه های دستیابی به اثر عمق قدرتمند که در حال حاضر در طراحی برنامه محبوب است ، استفاده از روش هایی مانند سایه ها و لایه بندی است.

این روند طراحی برنامه درباره ظرافت نیست. طراحان سایه های تیره و تیره را درگیر می کنند.

افزودن سایه های قوی و تضاد با عکاسی ، گرافیک و سایر عناصر طراحی یک میانبر سریع و آسان برای عمق بصری است. یک تکنیک به همان اندازه موثر لایه بندی عناصر شماست ، با اینکه قطعات با یکدیگر همپوشانی دارند تا یک سلسله مراتب داخلی ایجاد کنید. علاوه بر این ، می توانید سایه ها را به لایه های خود اضافه کنید تا جلوه را افزایش دهید ، و یک بعد کاملا جدید به برنامه خود اضافه کنید.

برنامه طراحی روند نمونه ای از روش های سایه و عمق
طراحی برنامه توسط Cal Notman از طریق دریبل
برنامه روند طراحی نمونه ای از تکنیک های عمق
طراحی برنامه توسط 7plus7
برنامه طراحی روند نمونه ای از روش های سایه و عمق
طراحی برنامه توسط آندری پروزوزنیک از طریق دریبل
برنامه طراحی روند نمونه ای از روش های سایه و عمق
طراحی برنامه توسط velinsi

5. الهام آنالوگ
-
قانون طراحی برنامه ها قبلاً هر چه مدرن تر باشد ، بهتر است. با این حال ، در سال 2021 ، خواهیم دید که طراحان برنامه بر خلاف دانه ها حرکت می کنند و الهامات آنالوگ را دوباره در طراحی برنامه های خود بازمی گردانند. این برنامه ها شامل عناصر طراحی یادآور دنیای آنالوگ هستند: بافت کاغذ و مقوا ، طرح های الهام گرفته از کلاژ ، پس زمینه های کمی زرد شده به جای سفیدهای بکر ، تایپوگرافی یکپارچه و طرح های دکمه ای.

ما شاهد طراحی برنامه هایی به سبک روزنامه ها و مجلات و همچنین ماشین حساب های قدیمی مدرسه و بازی های رومیزی هستیم که حال و هوای آشنا و قابل دسترسی را به برنامه های پیشرفته ارائه می دهد.

زیبایی این روند طراحی برنامه تجربه گرم و راحتی است که این سبک به آن متوسل می شود. همه چیز این است که برنامه ها احساس واقعی تر ، خانگی تر و راضی کننده تر داشته باشند.

نمونه روند طراحی برنامه آنالوگ: طراحی برنامه بافتی به سبک کاغذی برای بازی
طراحی برنامه توسط ogld
نمونه روند طراحی برنامه آنالوگ با سبک کلاژ
طراحی برنامه توسط نینو لکویشویلی از طریق دریبل
نمونه روند طراحی برنامه آنالوگ با نگاه روزنامه
طراحی برنامه توسط Adam Roller از طریق Dribbble
نمونه روند طراحی برنامه آنالوگ با ظاهر کلاژ
طراحی برنامه توسط Piotr Swierkowski از طریق دریبل زدن
آنالوگ برنامه طراحی روند به عنوان مثال کتاب عکس نگاه کنید
طراحی برنامه توسط tubik از طریق دریبل
نمونه روند طراحی برنامه آنالوگ: طراحی برنامه ماشین حساب یکپارچهسازی با سیستمعامل
طراحی برنامه توسط doggolz

6. هنر انتزاعی و هندسی
-
علیرغم اینکه بسیاری از روندهای طراحی برنامه 2021 واقع گرایی و جلوه های بعدی را ترویج می دهد ، برخی از مارک ها از سبک های انتزاعی و هنری بیشتری بهره مند خواهند شد.

به گفته Tristan Le Breton ، مدیر خلاقیت در 99designs ، این سبک "معمولاً برای استارت آپ ها و برنامه ها به عنوان جایگزینی برای عکاسی استفاده می شود." با رنگهای روشن و اشکال انتزاعی ساده باعث جلب توجه می شود و بدون حواس پرتی از عملکرد یک برنامه ، امکان مشاهده آسان را فراهم می کند.

این روند طراحی برنامه یافتن تعادل ظریف بین جزئیات پیچیده و سادگی ، با تنوع و هنرمندی فراوان است. در سال 2021 ، شاهد خواهیم بود که طراحان برنامه بیشتر و بیشتر با تصاویر انتزاعی پیچیده تر ، بسیار ساده و بسیار ظریف ، آزمایش می کنند. همزمان.



:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


4.یک نرم‌افزار می‌تواند سوای انلاین بودن هم،بر روی دستگاه تلفن همراه اجرا خواهد شد.

این احتمالا مهم ترین تفاوت در میان یک سایت تلفن همراه و یک app میباشد. اگرچه نرم‌افزار‌ها همینطور ممکن میباشد طراحی اپلیکیشن   نیاز به اتصال وب برای انجام اکثر وظایف خویش داشته باشند ، البته آن ها هنوز هم میتوانند محتویات اساسی و سعی را برای یوزرها در شرایط برون‌خط و آفلاین هم عرضه نمایند.

5.یک نرم‌افزار می تواند در پباده سازی آزادی کار داشته باشد.

حتی با همگی پیشرفت‌های تکنولوژی در پباده سازی اینترنت، وبسایت‌های گوشی بایستی بر روی مرورگرها برای انجام حتی ابتدایی‌ترین توابع، توکل نمایند. تارنما‌های گوشی به خصوصیت‌های مرورگر مانند \" دکمه گشوده \" ، \" دکمه refresh \" و \" نوار نشانی \" برای عمل احتیاج دارا هستند.

6.ساخت‌و‌ساز نرم افزار های گوشی یک تجربه تجاری نو برای بسط دهنده محسوب می‌شود.

از‌آنجا که یک app تلفن همراه از تارنما کمپانی متمایز میباشد، آزادی ارائه یک تجربه تجاری نو به یوزرها را دارااست.

7.یوزرها برهه زمانی بیشتری را دراپلیکیشن های کاربردی سپری میکنند.

یوزرها ۸۶ ٪ مقطع خویش را در نرم افزار های کاربردی گوشی صرف می‌نمایند و صرفا ۱۴درصد از مقطع را در تارنما‌های گوشی صرف می‌نمایند.

8. یوزرها واحد سنجش قابل ‌توجهی از بازه زمانی خویش را صرف دستگاه‌های موبایل می‌نمایند.

می قدرت خاطرنشان کرد حدودا هرروز بخش اعظمی از یوزرها با اپلیکیشن هایی که در دستگاه های خویش نصب کرده اند روبرو میگردند این واکنش معمول میتواند تحت عنوان یک زمان تجاری برای گسترش دهندگان اپ ها تصور گردد.

 

9. اپلیکیشن های کاربردی میتوانند سریع‌خیس از تارنما‌ها فعالیت نمایند.

یک app موبایلی که خوب پباده سازی گردیده باشد،می تواند بسیار سریع‌خیس از یک سایت تلفن همراه کار نماید. برنامه ها ، در مقایسه با اینترنت سایتهایی که معمولا از سرورهای اینترنت استعمال می نمایند، داده های خویش را بر روی دستگاه های موبایل محلی ذخیره می نمایند.به همین استدلال اپ های گوشی از سرعت بالاتری برخوردارند.

10.برنامه های گوشی می توانند علاقمندی های یوزرها را به نفع آنان ذخیره نمایند تا در طول مطلوب یوزرها بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.



:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

 

 

UXPin
نقاط قوت این اپ (پلتفرم) دربرگیرنده موردها ذیل می گردد:

رابط کاربری معمولی ، قابلیت درگ اند دراپ (کشیدن و ول کردن) پوشه تصویر طرح های دستی طراحی اپلیکیشن (طرح های کاغذی) و پوشه های Psd سوای تولید کوچکترین تغییر تحول در لایه ها، امکان تست طرح برای حیث سنجی در تصمیم گیری پباده سازی ها و یاری دریافت کردن از یوزرها دیگر و ….

این موردها به شما امداد می نمایند تا یک طرح معمولی را به یک مثال و وایر فریمینگ بدون نقص، دیدنی و بدون نقص تبدیل نمائید.
همچنین وجود ابزار، المان و الگوهای متفاوت به طراحان یاری می نماید تا از طرح های دستی نخستین و چرک الود نویس های خودشان یک طرح قشنگ، ممتاز و کیفیت عالی خلق و خوی نمایند.

یکی‌از خصوصیت های اصلی Uxpin، وجود یک کتابخانه جامع و ابزارهای بوت استرپ برای پباده سازی Ui میباشد که در دست طراحان این پلتفرم قرار میگیرد.

کتابخانه UXPin برای پلتفرم های Android ،IOS و Windows قابل دسترسی و قابل به کارگیری میباشد.

قابلیت به کارگیری از خطوط راهنمای هوشمند در UXPin، اندازه گیری و جایگذاری ظریف المان ها را برای طراحان مهیا می نماید.
از طرف دیگر خصوصیت مهمی که پباده سازی را تا حد متعددی برای یوزرها UXPin آسوده و سریع نموده است، دستکاری سریع، پیش اکران طرح و قابلیت و امکان اشتراک گذاری آن هاست.

UXPin به طراحان اذن می‌دهد تا هر تصویری را به راحتی بازنویسی و از آن در پباده سازی های خویش به کارگیری نمایند، این بازنویسی دربرگیرنده مورد ها بخش اعظمی همانند تغییر‌و تحول کنتراست، واحد سنجش فروغ و روشنایی، شفافیت، شارپنس و …می گردد. در غایت، یوزرها UXPin می‌توانند از طرح هایشان در فرمت های Pdf ،Png و Html خروجی بگیرند.

Zeplin
زپلین یک پلاگین اینترنت و اپ پایین اینترنت میباشد که مقصود آن یاری به طراحان Ui و Ux در اجرای نظرات و طرح های آن هاست. با اینکه زپلین صرفا با اسکچ سازش داراست ولی روی سه پلتفرم ویندوز، مک و اینترنت قابل به کارگیری می‌باشد. نکته دیگر اینکه در زپلین خروجی طرح ها در مجموع سایزهای متناسب و ما یحتاج با پلتفرمی که از آن به کارگیری میکنید، ایجاد خواهد شد.

این نرم‌افزار را می اقتدار ابزاری واسط در میان طراحان و بسط دهندگان برنامه ها دانست که علاوه بر کاهش بازه اجرای طرح ها و کمتر شدن تعداد آنالیز آن‌ها بوسیله دولوپرها، اجرای بی نقص طرح را هم تضمین می نماید و این در حالیست که‌این کارایی بی آلایش ، از حیث فنی و تخصصی در اجرا با پیچیدگی متعددی یاروهمدم میباشد.

لیست کردن ویژگی ها طرح، کاری طاقت فرسا و زمان بر میباشد، کاری که زپلین فقط با یک کلیک انجام می‌دهد! فقط کافیست طرح ها را آپلود نمائید و چشم به راه بمانید تا زپلین به صورت به طور کامل خودکار، یک فهرست از خصوصیات طرح برای شما فراهم نماید! زپلین کل لایه های فولدر های آپلود گردیده را محافظت کرده و از پردازش ابری برای اشتراک فولدر ها با بقیه افراد به کار گیری می نماید که به پروسه فعالیت سرعت بالایی می‌بخشد.

Proto.io
مهم‌ترین امکان هایی که Proto.io به کاربرانش ارائه میدهد، عبارتند از: پباده سازی وایر فریمینگ، طرح ها و مثال های بصری برای اپ های تلفن همراه و تست این طرح ها روی دیوایس های متفاوت. این پلتفرم علاوه بر مورد ها بالا ، اتصال Drop Box، دسترسی به کتابخانه های Ui، قابلیت فعالیت در موقعیت آفلاین و مورد ها دیگری از این دست را برای یوزرها خویش مهیا نموده است.

یوزرها Proto.io می‌توانند از ترانزیشن های سریع صفحه ها، تغییر تحول جهت ها، حرکات لمسی، آزمایش طرح ها بر روی هر کدام از دیوایس های اندرویدی، آیپد و یا این که آیفون جهت وصال به غرض پایانی خویش استعمال نمایند. پلتفرم Proto.io، اوایل صرفا برای پباده سازی رابط کاربری و تجربه کاری نرم افزار های گوشی پباده سازی و به کار گیری می‌شد.

البته به تدریج با ارتقاء به کار گیری از سایر دستگاه های دیجیتال و ارتقاء اهمیت Ui و Ux در آنها، فعالیت خویش را به پباده سازی Ui و Ux دستگاه های دیجیتال هوشمندی مثل تلویزیون های هوشمند، یخچال فریزر، ساعت، اتوموبیل، دستگاه های بازی و سیستم ادله Android Wear توسعه و گسترش اعطا کرد. قابلیت و امکان اشتراک گذاری طرح ها با دیگر کابران و تثبیت سریع تغییرات مواردیست که Proto.io را به یک ابزار کاربردی برای طراحان Ui و Ux تبدیل نموده است.



:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


زمانی که می‌خواهید مبادرت به پباده سازی یک نرم‌افزار نمائید، می بایست  طراحی اپلیکیشن   به نکاتی که موجب دستیابی به فیض مناسب خیس میشود، دقت فرمایید.

بعضی از این نکات به‌این شرح می‌باشند:

معلوم کردن غرض
قبل از مبادرت برای هرکاری، مقصود خویش را از پباده سازی نرم افزار مشخص و معلوم فرمائید. شما میتوانید هدف ها فردی، تجاری و حق تقدم های خویش را مشخص و معلوم فرمائید و مبنی بر آن تصمیم گیری نمائید.

بعداز تعین غرض خویش، تمامی ی جوانب عمل را به خیر ارزیابی نمائید و آن‌گاه عمل را ابتدا نمائید.

اعتنا به کیفیت منابع
شاید این ضرب المثل را بارها شنیده اید که می‌گویند، هرچقدر پول بدی، همون قدر آش میخوری!!!

شاید این پست هم برایتان دیدنی باشد : تهیه و تنظیم ورژن پشتوانه از رایانه های فردی با گوگل درایو
این ضرب المثل مثال بارز کلام ما درین نصیب است. هنگام پباده سازی و توسعه و گسترش نرم افزار، هرچقدر که هزینه و دوران بیشتری را صرف کنیم، برنامه بهتری خوا هیم داشت. چون در حوزه ی صنعت توسعه و گسترش ی اپلیکیشن، شما آنچه را بدست می‌آورید که برایش هزینه نموده اید.

همینطور قابل ذکر میباشد که تعیین نیروی عمل ماهر و مطلوب، قادر است تا حد متعددی کیفیت جنس و اپلیکیشن را بالا چیره شود. چون حقوق و دستمزد توسعه و گسترش دهندگان خوب معمولا از استانداردهای این صنعت فراتر میباشد. از این رو هنگام خرید قابل انعطاف افزارهای ما یحتاج جهت پباده سازی و ایجاد برنامه، وقتی که مشاهده کردید دو کمپانی گوناگون در نرخ‌گذاري بیش تر از پنجاه درصد با یکدیگراختلاف دارا هستند، به خیر و خوبی متوجه میشوید که کالایی که برای آن هزینه میکنید در چه سطحی از کیفیت قراردارد.

زیرساخت پباده سازی
یکی مطرح ترین نصیب هایی که موجب ارتقاء هزینه ها در ساخت و ساز نرم‌افزار گوشی میشود زیرساخت های ما یحتاج برای ایجاد آن برنامه میباشد. مثلا واسط های فرد ثالث طرح ریزی نرم‌افزار، از در اختیار گرفتن گسترش دهندگان بیرون بوده و همین فرمان موجب ارتقاء سرسام آور هزینه ها می‌گردد

پیشین بر مخارج زیرساخت، ذخیره سازی اطلاعات و متد مستعمل برای این ذخیره سازی برحسب پیچیدگی های جان دار تاثیر متعددی برافزایش هزینه ها دارااست. اعتنا داشته باشید که هر برنامه متناسب با واحد سنجش پیچیدگی و تراکم زیرساخت هایش، دارنده مخارج متفاوت می‌باشد.

آشنایی پروژه
نکته ای که خیلی نادر به آن دقت می‌شود، آشنایی پروژه میباشد. همان طور که گفته شد، در صدر همه جوانب فعالیت و پباده سازی را محاسبه و با همه شرکا و سرمایه گذاران به اشتراک بگذارید. این عمل سبب میشود تا کلیه اشخاص ادراک بیشتری از اجرای پروژه داشته باشند.

تفاوت تلفن همراه نرم افزار و اینترنت اپ
برخی اشخاص تفاوتی فی مابین اینترنت برنامه ها و نرم‌افزار های گوشی را نمی دانند و به نادرست این دو را یکی‌از می‌دانند. البته درواقع، این دو تفاوت بخش اعظمی با یکدیگر دارا‌هستند.

اپ های اینترنت برنامه بیشتر با به کار گیری از جاوا اسکریپت، CSS و HTML5 ساخته می گردند و برخلاف نرم‌افزار های گوشی، هیچ کیت گسترش قابل انعطاف افزاری استاندارد برای تولید اپلیکیشن های اینترنت نیست. همینطور اینترنت برنامه ها در مقایسه با گوشی نرم افزار ها معمولاً سریع خیس و راحت خیس پباده سازی میشوند، البته از دید خصوصیات بسیار معمولی خیس می‌باشند.

به‌دنبال به یک‌سری تفاوت مهم اینترنت نرم‌افزار ها و تلفن همراه اپ ها خوا‌هیم پرداخت:

اجرایی سریع ترموبایل نرم‌افزار ها نسبت به اینترنت نرم افزار ها
امکان های بیشتر و قابلیت و امکان دسترسی به منابع سیستم در تلفن همراه نرم‌افزار ها
قابلیت فعالیت در موقعیت آفلاین در تلفن همراه نرم افزار ها
امنیت بالای تلفن همراه نرم افزار ها نسبت به اینترنت برنامه ها
عدم نیاز به دانلود و نصب اینترنت نرم‌افزار ها و اجرای آن‌ها در مرورگر تلفن همراه
به راحتی و سوای در لحاظ به دست آوردن نوع سیستم ادله، میتوانید اینترنت نرم‌افزار ها را نصب فرمایید. ولی این قضیه در تلفن همراه نرم‌افزار ها رخداد نمی افتد.
آپ دیت رسانی خود کار اینترنت نرم‌افزار ها



:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی

 


پباده سازی اپ چه است؟ ادله اهمیت نرم افزار ها چه می باشد؟

در بالا می بایست بدانیم طراحی اپلیکیشن  چه می‌باشد و به چه معناست، آنگاه به محاسبه پباده سازی اپ و چیستی آن بپردازیم. برنامه ها در واقع قابل انعطاف افزارهای مرتبط با تلفن همراه های هوشمند میباشند. صحیح مانند قابل انعطاف افزارهای مرتبط با کامپیوتر و ویندوز!!! به کل روند پباده سازی گرافیکی، تایپ کردن کد تا اولی ورژن برای آزمایش، پباده سازی نرم افزار می‌گویند.
اهمیت بالای پباده سازی نرم افزار
به جهت اینکه به کار گیری از موبایل های هوشمند بسیار اشاعه یافته و امروزه نسبتاً دست هر شخصی و یا این که در هر خانواده ای یک تلفن همراه هوشمند یافت می گردد، بازار برنامه ها و پباده سازی نرم‌افزار های گوشی بسیار داغ میباشد. و پیش گویی می‌گردد در آینده استعمال از نرم‌افزار ها بیشتر از چیزی که فعلا مشاهده خواهیم کرد خواهد بود. باتوجه بدین مقاله شما در شرایطی‌که کسب و کاری دارید و به تفکر پیشرفت کسب و کارتان می‌باشید می بایست به پباده سازی نرم‌افزار دقت فرمائید. با ساختن یک اپ شما یک قدم وسیع به سوی پیروزی برداشته اید و می‌توانید آینده خویش را تضمین فرمائید.

یک‌سری کسب و فعالیت را می‌شناسید که برای خویش دست به پباده سازی نرم افزار زده باشند؟ مطلقا تعداد اندکی. پس چرا شما جزء این محدود کسب وکارها نباشید. در آینده ای خیر چندان بدور اکثر کسب وکارها بدون چاره می‌شوند برای پیشرفت و جلب رضایت مشتریان به پباده سازی نرم افزار روی آورند. پس شما زود خیس از این کلیه اینکار را بکنید، وقتی که رقیبی نیست به راحتی می‌توانید پیروز گردید.

فرایند پباده سازی یک برنامه
پباده سازی اپ نیز یک روند برهه زمانی­بر و طاقت فرسا میباشد. به خصوص در‌صورتی‌که قرار باشد نرم افزار برای هر دو سیستم استدلال اندروید وios پباده سازی خواهد شد. در صدر رئیس کسب و عمل می بایست بداند دقیقا چه چیزی میخواهد. می بایست نیاز مشتریانش را بشناسد. بداند با اعتنا به‌این نیازها چه خدماتی و با چه کیفیتی میخواهد ارائه دهد. حتی یک طرح ظاهری نخستین در ذهن خویش داشته باشد.

در مرحله بایستی شایسته ترین کمپانی پباده سازی اپ را تعیین نماید. می اقتدار اعلام‌کرد دشوارترین نصیب عمل همین گزینش میباشد. برای آشنایی یک کمپانی پباده سازی برنامه ماهر و تجربه و تخصص گروه آن کافیست مثال شغل های کمپانی مشاهده گردد. بعد از تعیین کمپانی با مشورت کردن با گروه پباده سازی نرم افزار می بایست به یک طرح آخرین و مناسب رسید.

از این مرحله به بعد از آن وظایف بر دوش کمپانی و مجموعه پباده سازی برنامه میباشد. این اشخاص با تخصص خویش بایستی بتوانند یک نرم‌افزار با ظاهری معمولی و کاربرپسند پباده سازی نماید که همه انتظارات کسب و عمل و مشتریانش را برآورده نماید.

در مرحله بعدی نرم افزار پباده سازی و ساخته می‌گردد. درحال حاضر بایستی اپ بوسیله اشخاص مختلفی آزمایش خواهد شد تا احیانا چنانچه خلل یا این که باگی داشت پیش از تکثیر برطرف خواهد شد. و در پایان برنامه منتشر گردد.

 


پباده سازی اپ چه است؟ ادله اهمیت نرم افزار ها چه می باشد؟

 

در بالا می بایست بدانیم اپلیکشن چه می‌باشد و به چه معناست، آنگاه به محاسبه پباده سازی اپ و چیستی آن بپردازیم. برنامه ها در واقع قابل انعطاف افزارهای مرتبط با تلفن همراه های هوشمند میباشند. صحیح مانند قابل انعطاف افزارهای مرتبط با کامپیوتر و ویندوز!!! به کل روند پباده سازی گرافیکی، تایپ کردن کد تا اولی ورژن برای آزمایش، پباده سازی نرم افزار می‌گویند.
اهمیت بالای پباده سازی نرم افزار
به جهت اینکه به کار گیری از موبایل های هوشمند بسیار اشاعه یافته و امروزه نسبتاً دست هر شخصی و یا این که در هر خانواده ای یک تلفن همراه هوشمند یافت می گردد، بازار برنامه ها و پباده سازی نرم‌افزار های گوشی بسیار داغ میباشد. و پیش گویی می‌گردد در آینده استعمال از نرم‌افزار ها بیشتر از چیزی که فعلا مشاهده خواهیم کرد خواهد بود. باتوجه بدین مقاله شما در شرایطی‌که کسب و کاری دارید و به تفکر پیشرفت کسب و کارتان می‌باشید می بایست به پباده سازی نرم‌افزار دقت فرمائید. با ساختن یک اپ شما یک قدم وسیع به سوی پیروزی برداشته اید و می‌توانید آینده خویش را تضمین فرمائید.

یک‌سری کسب و فعالیت را می‌شناسید که برای خویش دست به پباده سازی نرم افزار زده باشند؟ مطلقا تعداد اندکی. پس چرا شما جزء این محدود کسب وکارها نباشید. در آینده ای خیر چندان بدور اکثر کسب وکارها بدون چاره می‌شوند برای پیشرفت و جلب رضایت مشتریان به پباده سازی نرم افزار روی آورند. پس شما زود خیس از این کلیه اینکار را بکنید، وقتی که رقیبی نیست به راحتی می‌توانید پیروز گردید.

فرایند پباده سازی یک برنامه
پباده سازی اپ نیز یک روند برهه زمانی­بر و طاقت فرسا میباشد. به خصوص در‌صورتی‌که قرار باشد نرم افزار برای هر دو سیستم استدلال اندروید وios پباده سازی خواهد شد. در صدر رئیس کسب و عمل می بایست بداند دقیقا چه چیزی میخواهد. می بایست نیاز مشتریانش را بشناسد. بداند با اعتنا به‌این نیازها چه خدماتی و با چه کیفیتی میخواهد ارائه دهد. حتی یک طرح ظاهری نخستین در ذهن خویش داشته باشد.

در مرحله بایستی شایسته ترین کمپانی پباده سازی اپ را تعیین نماید. می اقتدار اعلام‌کرد دشوارترین نصیب عمل همین گزینش میباشد. برای آشنایی یک کمپانی پباده سازی برنامه ماهر و تجربه و تخصص گروه آن کافیست مثال شغل های کمپانی مشاهده گردد. بعد از تعیین کمپانی با مشورت کردن با گروه پباده سازی نرم افزار می بایست به یک طرح آخرین و مناسب رسید.

از این مرحله به بعد از آن وظایف بر دوش کمپانی و مجموعه پباده سازی برنامه میباشد. این اشخاص با تخصص خویش بایستی بتوانند یک نرم‌افزار با ظاهری معمولی و کاربرپسند پباده سازی نماید که همه انتظارات کسب و عمل و مشتریانش را برآورده نماید.

در مرحله بعدی نرم افزار پباده سازی و ساخته می‌گردد. درحال حاضر بایستی اپ بوسیله اشخاص مختلفی آزمایش خواهد شد تا احیانا چنانچه خلل یا این که باگی داشت پیش از تکثیر برطرف خواهد شد. و در پایان برنامه منتشر گردد.

 

 



:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عباسی


یک سری سال پیش بود که بازار برنامه‌های گوشی داشت به شدت داغ می‌شد و ما عقب بودیم  طراحی اپلیکیشن ازش و کلی مجال‌های فروش و جذب مشتریان نو رو از دست داده بودیم. این در حالی بود که رقبای ما داشتن از این مجال به کارگیری می‌کردن و به مجموع نقاط جمهوری اسلامی ایران خدمت میدادن و تولید ها و سرویس ها‌شون رو می‌فروختن.

سال ۱۳۹۴ ما هم تصمیم گرفتیم برای کمپانی‌مون یه نرم‌افزار پباده سازی کنیم. خب اون موقع ما علم پباده سازی اپ رو نداشتیم و کارمندی هم نداشتیم که بتونه این فعالیت رو برامون انجام بده. براین اساس با یکی‌از کمپانی‌های همکار حرف کردیم اما حقیقتا ارزش‌ها نجومی بود. از یکسری کمپانی دیگه هم بها گرفتیم اما برای یه برنامه که بتونیم توش خودمون و سرویس ها‌مون رو معرفی کنیم بایستی به طور معدل چیزی حدود ۲۰ میلیون تومن هزینه می‌کردیم!

با مشاوره با دوستان و همیاران به یک سری نرم افزار‌نویس که به طور آزاد (فریلنس) فعالیت می‌کردن معرفی شدیم و پس از استعلام ازشون به قیمتی حدود ۶ میلیون تومن رسیدیم و قرار شد یکی اون اشخاص برامون اپلیکیشن رو با مبلغ ۶ میلیون تومن پباده سازی کنه!

اون نرم افزار نویس بعداز ۶ ماه هیچ اپی تحویل‌مون نداد و بعد از آن هم با کلی زد خورد و پادرمیانی و پرداخت پول اضافه اپی تحویلمون اعطا کرد که ۱۰ میلیون تومن و ۶ ماه براش هزینه شد و خیلی زیاد با پیشنهاد ما گوناگون بود و دست‌کم ۶ ماه دیگه به طور همزمان میخواست تا فعالیت رو تموم کنه. یعنی حدود دو برابر ارزش و برهه زمانی توافق گردیده اول!

چرا تمایل به ساخت و ساز نرم افزار ساز گرفتیم؟
همونطور که می‌دونید رسالت ما «ساختاردهی و بسط کسب‌وکار شماست» به خیال و خاطر همین همون موقع ما به تفکر تولید یک ساختار برای توسعه و گسترش کسب‌وکارهایی که مثل خودمون میانگین یا این که کوچیک بودن افتادیم که بتونن برنامه برای خودشون پباده سازی کنن که هم طوری پباده سازی گردیده باشه که کاربری که هیچ علم نرم‌افزار‌نویسی نداره هم بتونه باهاش فعالیت کنه و هم در حین خیلی کوتاهی فراهم بشه و هم هزینه پاره ای بخواد. این شد که حال روزی رسیده که میتونیم محصولی رو به همگی افرادی که میخوان در شغل‌شون پیشرو باشن ارائه بدیم.



:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آذر 1399 | نظرات ()