راهنمای کامل گسترش اپلیکیشن بومی یا Native به وب اپلیکیشن
نوشته شده توسط : عباسی


اکثری از آغاز آپ ها، پباده سازی برنامه های خویش را با پباده سازی برنامه مستقر   طراحی اپلیکیشن   یا این که Native ابتدا کردند و بعد به اینترنت اپ توسعه دادند. مثلا، Instagram و Uber وقتی که آن ها برای او‌لین توشه فعال سازی شدند، نرم‌افزار های اینترنت نبودند. از آن به بعد از آن، ورژن های اینترنت خدمت های خویش را ارائه دادند که امکان های بیشتری را با همتایان مستقر خویش ارائه میدهند.

چرا در کنار برنامه مستقر به یک نرم افزار اینترنت نیاز داریم؟
اکنون که شما یک نرم افزار مستقر دارید، چرا نیاز به یک همتای اینترنت اپ دارید؟ به صورت کلی، ما دو عامل اساسی برای پباده سازی ورژن اینترنت نرم افزار را چشم ایم. اولی غرض این میباشد که مخاطبانی را که با اپ ساکن به آن‌ها دسترسی ندارید را جذب کنید. به عنوان مثال درصورتی که نرم افزار مستقر شما در سیستم ادله iOS و اندروید مخاطبان خویش را جذب نموده است، شما دیگر یوزرها بالقوه را از دست می دهید. دو‌مین برهان که ما اکثر اوقات برنامه های ساکن را در اینترنت نیز می‌بینیم این میباشد که ما کاربرانی را که تصمیم به به کار گیری از صفحه های اکران بزرگتر از تلفن همراه دارا هستند را نیز جذب می‌کنیم. شما ممکن میباشد در بازخوردهای اخذ گردیده از یوزرها نیز ملاحظه کنید که دوست دارا‌هستند از اپ مستقر دوستداشتنی خویش در لپ تاپ یا این که دسکتاپ نیز به کارگیری نمایند.

پرورش تارنما اینستاگرام به دو برهان میباشد. اینستاگرام در سال 2012 ورژن ای از اپ ساکن خویش را در اینترنت در جواب به \"تقاضای مکرر یوزرها\" اضافه کرد. موادسازنده اینترنت به یوزرها Instagram اذن می دادند عکس های خویش را در اینترنت اکران دهند، خیر در برنامه های مستقر. در سال 2017، اینستاگرام نرم‌افزار اینترنت خویش را برای جلب لحاظ کاربرانی که با سرعت کانال های نماید وب یار از اپ های مستقر استعمال می نمایند و ممکن میباشد در دانلود و به کارگیری از نرم‌افزار های ساکن ایراد داشته باشند را بهبود بخشید.

در صورتی تمایل به تکان از برنامه های ساکن به اینترنت اپ را دارید، این نوشته‌ی‌علمی برای شما اثر گذار خواهد بود. در اینجا نگاهی به بعضا از ب نرم‌افزار های دوستداشتنی مستقر که بعدا نرم افزار های اینترنت را افزودند می اندازیم:

1Password: با به کار گیری از یک خدمت عضویت تازه، یک نرم افزار اینترنت را فعال‌سازی کرد که به یوزرها اذن میدهد تا داده ها راز عبور خویش را در 1password.com به دست آورند.

Telegram : اپلیکیشن تلگرام ورژن Secure-messenging و ورژن اینترنت خویش را راه‌اندازی کرد تا یوزرها بتوانند از اکثر تجهیزات برنامه ساکن در مرورگر خویش به کارگیری نمایند.

Uber : نرم‌افزار اینترنت معدود وسعت m.uber از طرف Uber به یوزرها گوشی که نمی توانستند یا این که نمی خواستند نرم افزار ساکن را دانلود نمایند، ارائه شد. این برنامه برای کاربرانی که تلفن آنان دیرین میباشد نیز سئو شده‌است.

WhatsApp: WhatsApp Web در کل دستگاه های شما که داده ها کاربری شما در آن وارداتی میباشد قابل به کار گیری میباشد. این خصوصیت به یوزرها اذن می‌دهد تا برای ارسال پیام از روش مرورگر از آن به کارگیری کنند.

افزودن ورژن اینترنت بی آلایش وجود ندارد و نمیتوان تنها با اسکن کدهای برنامه جانور در یک پلت فرم نو آن را فعال سازی کرد. مورد ها به کار گیری اپ مستقر و نرم‌افزار اینترنت شما مدام با هم هماهنگ نیستند. مورد ها به کار گیری نو و بحران های پباده سازی مختلفی وجود داراست که بایستی برای آن‌ها فکری کرد. در شکل نیاز، می بایست انتخاب فرمایید که چه‌طور اپ اینترنت نو شما با اپ ساکن رابطه برقرار نماید. شما همینطور بایستی تصمیم بگیرید که چه تغییراتی ممکن میباشد در معماری کدهای شما چهره دهد. فراموش نکنید که برنامه اینترنت تازه خویش را در مرورگرهای متعدد آزمایش نمائید.

نکات اصلی در پباده سازی برنامه اینترنت در مقابل اپ های مستقر
در‌حالتی که چه پباده سازی نرم افزار اینترنت و پباده سازی اپ تلفن همراه در سال های اخیر تا حد متعددی هم خوانی دارا‌هستند، ولی هنوز هم مواقعی وجود دارا‌هستند که در هنگام افزودن یک همتای اینترنت نرم افزار، موردها خاص پباده سازی می بایست در لحاظ گرفته شوند. یکی‌از تفاوتهای روشن در پباده سازی اپ اینترنت ارتقاء فضای پباده سازی میباشد. این فضای پباده سازی بیشتر منجر می‌گردد تا گزینه های متفاوت برای انجام شغل های بیشتری را بتوان اضافه کرد. این فضای مازاد قادر است به معنای نفوذ عمیقتر و تجهیزات بیشتر نسبت به برنامه مستقر شما باشد. همینطور می قدرت یک طرح ناوبری مختلف، موادسازنده بصری بزرگتر یا این که محتوای بیشتر داشته باشیم. در حالی که فضای بیشتری در یک نرم افزار اینترنت دارید، شیوه استعمال از این اطراف نیز بسیار اهمیت داراست.

تفاوت شایان توجه دیگر این میباشد که یوزرها اینترنت نرم افزار معمولا به مکان لمس کردن و ضربه زدن روی برگه اکران، کلیک می نمایند. یوزرها برنامه مستقر معمولا با به کار گیری از انگشتان خویش عملیات متفاوت مانند زوم کردن، جا به جا شدن در صفحه ها گوناگون را انجام میدهند. ولی در فعالیت با مرورگرها، یوزرها بیشتر با کلیک کردن عمل می نمایند. به خاطر داشته باشید که اپ ساکن یک تجربه بسیار جاری میباشد. ساخت تجربه شبیه در اینترنت نرم‌افزار طاقت فرسا میباشد چون شما می بایست روی اشکال متفاوت hardware، مرورگرها و بقیه موادسازنده بیرون از در اختیار گرفتن خویش اکانت فرمایید.

از قلمهای مطلوب برای پلتفرم خویش استعمال فرمائید. اپل فونت سان فرانسیسکو را برای iOS عرضه می نماید و Android از فونت Google Roboto به کارگیری می نماید. در موقعیت ایده آل، بهتر میباشد از فونت سفارشی یا این که مشخص و معلوم برای اسم تجاری خویش در کل سیستم کارداران به کارگیری فرمایید. اساسی میباشد که برنامه اینترنت را برای مرورگرهای اینترنت seo نمائید.

انتقال یوزرها نرم افزار ساکن به اینترنت برنامه
چه وقتی یوزرها از اینترنت نرم‌افزار شما به کار گیری می نمایند و چه مقطع از برنامه مستقر؟

برای یاری به ساخت‌و‌ساز یک تجربه سازگار در هر دو نرم افزار ، کارایی نمایید لهجه بصری، سلسله مراتب، نظم و تجهیزات شبیه در هردو را رعایت فرمائید. اگر بخواهید از آیکون، لوگو و رنگبندی گوناگون به کارگیری فرمائید به شدت به مارک شما زخم وارد می گردد.

ارزیابی فرمائید که به چه شکل میتوانید به یوزرها اپ مستقر خویش در امر نرم‌افزار اینترنت خویش یادگرفتن دهید و آن ها را ترقیب نمایید تا از آن را به کارگیری نمایند. شما می‌توانید فعال‌ساز‌ی اینترنت نرم افزار خویش را به یوزرها اپ ساکن از روش به کار گیری بنر گرافیکی، ارسال پوش نوتیفیکیشن ویا از روش سایت آگهی فرمایید. همینطور می‌توانید از رسانه های اجتماعی، پست الکرونیکی، و تبلیغات مبلغی برای انتقال پیام خویش استعمال نمایید.

همینطور بایستی به نوع تجربه ای را که می‌خواهید یوزرها شما در هر پلتفرم داشته باشند نیز بیاندیشید. در حیث بگیرید یک استفاده کننده عملکرد نماید تا نرم‌افزار اینترنت را بر روی گوشی خویش گشوده نماید. چه اتفاقی می افتد؟ آیا استفاده کننده را بدون چاره به دانلود اپ ساکن میکنید؟ آیا شما یک تجربه بدون نقص و ریسپانسیو و سازگار با تلفن همراه به آن ها ارائه میکنید؟ یا این که صرفا بخشی از این تجربه را برای تشویق آن ها به دانلود نرم‌افزار مستقر مهیا میکنید.

معماری و امنیت اینترنت برنامه
درصورتی که تا قبل از این معماری مقر داده خویش را برای اپ ساکن خویش بدرستی و بدون نقص انجام داده باشید، بایستی تجزیه و ارزیابی فرمائید که چه طور اضافه شدن اپ اینترنت ممکن میباشد بر همت آن تاثیر بگذارد. ممکن میباشد بدون چاره گردید تغییراتی را انجام دهید. افزودن یک برنامه اینترنت معضل های اختصاصی خویش را بههمراه می‌آورد. درباره‌ی چگونگی ساخت و ساز و ذخیره هر رکورد در دیتا بیس تصور کنید، رمزگذاری و امنیت کدها و داده ها، وسعت تراکنش های سرور و شرایط منابع خویش را محاسبه نمایید.

شما همینطور می بایست در خصوص فضای میزبانی نرم افزار اینترنت نو خویش تصمیم گیری فرمایید. مخارج میزبانی می‌تواند به طور همزمان با رویش مقر داده شما ارتقاء یابد.

از پروتکل SSL برای اطمینان از امنیت ترافیک اینترنت نرم افزار استعمال نمائید. اطمینان نتیجه ها نمایید که هرگونه راههای نفوذ و جراحت پذیری امنیتی را چک، شناسایی و حل و فصل نموده اید.

اطمینان نتایج فرمایید که با ارتقا توشه سرور، مشکلی پیش نمی آید و سرور بدرستی فعالیت می نماید. به عنوان مثال، شما میتوانید پیش از فعال‌سازی مشابه سازی 10،000 استفاده کننده هم زمان در نرم‌افزار اینترنت خویش انجام دهید. در شرایطی که این استدلال ها را به اعتنا انجام ندهید یوزرها خویش را به گذر زمان از دست میدهید چون نتوانسته اید منابع خویش را بدرستی مدیر کنید.

یادداشت آخرین

برای افزودن یک برنامه اینترنت زمانیکه یک نرم‌افزار ساکن فعال وجود دارااست عمل سادگی وجود ندارد. خیر فقط می بایست جزئیات متعددی را در حیث بگیرید بلکه می بایست برای آن‌ها پباده سازی مختلف داشته باشید. شما می بایست تصمیم بگیرید که چه‌گونه میخواهید یوزرها در هر دو نرم‌افزار با هم رابطه برقرار نمایند و چه طور این انتقال را را انجام دهید. افزودن یک نرم افزار اینترنت بر روی معماری داده های شما تاثیرمی گذارد و موجب ساخت نگرانی های تازه امنیتی و سازش می‌گردد. با وجود مجموع این معضل ها، افزودن یک نرم‌افزار اینترنت می‌تواند شایسته ترین شیوه برای دسترسی به یوزرها نو، تعامل بیشتر با یوزرها فعلی و توسعه کسب و عمل شما باشد.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: