اکلیپس (Eclipse) در برنامه نویسی اندروید
نوشته شده توسط : عباسی


در‌صورتی‌که شما به هر دلیلی استارت به قرائت این نوشته‌ی علمی کرده باشید، طراحی اپلیکیشن قاعدتا بایستی عشق و علاقه ای به نرم‌افزار نویسی و به صورت ویژه، نرم افزار نویسی اندروید داشته اید که به‌این نوشته‌علمی موعظه گردیده اید.همان طور که می‌دانید برای آنکه هدف ها و هدف های خویش را برای ماشین ها و یا این که به صورت ویژه خیس، اپ ها تشریح کنیم، مستلزم درک کردن لهجه آنان هستیم. گویش اپ نویسی، لهجه مشترک آدم ها و برنامه هاست.
با توسعه روز افزون استعمال از گوشی ها و تبلت ها و تعلق شدید به قابلیت و امکان های آنان، بازار مصرفی این وسایل بسیار لبریز رونق شد. کمپانی هایی که ارائه دهنده hardware بوده و اکسسوری های متنوع برای این وسایل عرضه می کنند هنوز هم با منفعت قابل توجهی روبرو میباشند. این دستور منجر شد که ارائه دهندگان قابل انعطاف افزاری نیز در صدد برآمدند تا یوزرها را هرچه بیشتر راضی نگه دارا‌هستند.
برگردیم رمز او‌لین خط، یعنی شوق واشتیاق گام برداشتن در حوزه کامپیوتر و نرم‌افزار. یادگرفتن اپ نویسی جاوا اندروید یکی شایسته ترین شیوه ها برای ورود به‌این عالم است. در همین در آغاز بدانید که بازار قابل انعطاف افزارها و به صورت ویژه بازار نرم افزار نویسی اندروید، به افرادیکه این لهجه رو می دانند و می توانند نرم افزار نویسی نمایند بسیار محتاج میباشد. پس یادگیری گویش نرم افزار نویسی قادر است در کنار آنکه درگیر کننده باشد، بسیار کاربردی و مالامال درآمد هم باشد.

 

آنچه در‌این نوشته خوا‌هیم داشت

البته اندروید و لهجه نرم افزار نویسی جاوا اندروید چه میباشد؟
اکلیپس اندروید چه چیزی است؟
خصوصیت های اکلیپس
ظهور اندروید استودیو
خصوصیت های اندروید استودیو
سود
تالیف کننده
علی حاجی جعفر
البته اندروید و گویش نرم افزار نویسی جاوا اندروید چه میباشد؟
اندروید یکی پرکاربردترین سیستم برهان های هم اکنون حاضر می باشد که عمل در آن قادر است بسیار هیجان آور و همینطور پردرآمد باشد. به نقل از وبسایت Statista از ژانویه سال 2012 تا جولای 2020 سهم از بازار نرم‌افزار اندروید و استعمال کنندگان آن از 23% به 74% رویش پیدا نموده است. گوگل اعلام نموده است که تا کنون 2.5 بیلیون دستگاه فعال اندرویدی در عالم وجود دارااست.
ولی جاوا یک گویش اپ‌نویسی چندمنظوره و شی‌گرا میباشد که تا حدودی متعددی به C و ++C شباهت داراست؛ البته استعمال از آن سهل‌خیس میباشد و قابلیت تشکیل داد اپ‌هایی توانمند با آن وجود دارااست. جاوا یکی لهجه های اپلیکیشن نویسی برای اندروید میباشد که یادگیری آن یکی مورد ها ما یحتاج برای اندروید است.

 

اکلیپس اندروید چه می‌باشد؟
اکلیپس یک فضا یک پارچه گسترش قابل انعطاف‌افزاری یا این که IDE چندزبانه برای نرم‌افزار نویسی کامپیوتری با قابلیت و امکان افزودن پلاگین است. IDE مخفف ( integrated development environment) به معنای “فضا یک دست توسعه و گسترش قابل انعطاف افزاری” میباشد. این فضا بسط در صدر با گویش جاوا و برای توسعه و گسترش نرم افزار‌های این لهجه به کارگیری میشد. در دنیای فناوری داده ها به نرم افزار نویس، توسعه و گسترش دهنده و به محیطی که یک اپلیکیشن نویس در آن نرم افزار نویسی میکند دور و اطراف گسترش گویند.
پس IDE یک دور و بر نرم افزار نویسی میباشد که تیم ای از اپلیکیشن ها مشتمل بر: ویرایشگر کد، اپ، کامپایلر، دیباگر و در غایت رابط گرافیکی را یکجا عده کرده و در دست نرم‌افزار نویس قرار داده میباشد.
به صورت کلی میتوان خاطرنشان کرد هر IDE به 3 قسمت تقسیم میگردد:

code editor
build automation tools
a debugger

 

برای شناخت بیشتر با ویرایشگرهای متن مسلما نوشته‌ی علمی « پنج آیتم از شایسته ترین ویرایشگرهای متن در سال ۲۰۲۰» را مطالعه بفرمایید

نرم افزار نویسی ایکلیپس دارنده محیطی (open sourse ) میباشد که یوزرها می‌توانند متن این سیستم ادله را تغییر‌و تحول دهند.
نرم‌افزار ایکلیپس Eclipse با به کارگیری از لهجه اپ نویسی جاوا پباده سازی گردیده‌است و گوگل با استعمال از extention ADT در فضا نرم افزار نویسی ایکلیپس این قابلیت و امکان را ساخت و ساز نموده است که نرم‌افزار نویسی اندروید صورت پذیرد.
اما اکلیپس صرفا برای نرم‌افزار نویسی جاوا به فعالیت نمیرود. شما می تونید برای تایپ کردن نرم‌افزار هایی با لهجه های c، c++، پایتون و غیره با آن مبادرت نمائید. تنها کافیه که‌این نرم افزار رو به همپا Java EE developer با آپ دیت ترین نسخه ها از وب دانلود و در غایت نصب نمائید.

بدین ترتیب اکلیپس یک IDE اُپن سورس (Open Source) و بر طبق افزونه (Plug-in)، و بسیار مطلوب برای ایجاد اپ‌های امروزی جاوا (JavaEE) میباشد. چون از آنجایی که جاوا ای ای دسته‌ای از تکنولوژی ها میباشد، به این ترتیب افزونه‌های مختلفی برای تکنولوژی‌های متفاوت ساخت‌و‌ساز شد‌ه‌است و به راحتی می‌اقتدار آنها‌را از وب دانلود و به اکلیپس اضافه کرد. ممکن میباشد در ذهنیت شما این پرسش به ‌وجود بیاید که افزونه چه چیزی است !؟ افزونه‌ها (پلاگین‌ها) نرم‌افزار‌های کوچکی میباشند که بوسیله کمپانی‌های گوناگون ساخت‌و‌ساز می گردند و با نصب آن ها روی یک نرم افزار، می‌اقتدار قابلیت و امکان‌های جدیدی را به آن اپ اضافه کرد. از جمله، ADT یکی‌از افزونه‌های پر اسم و رسم برای بسط‌ی اندروید روی اکلیپس میباشد.

 

خصوصیت های اکلیپس
پیکربندی محیطی بسیار ریلکس
بروز رسانی ریلکس نرم‌افزار
وجود فولدر ها و فیلم های بی شمار برای فراگیری
وسعت خیلی نادر خیس
رابط کاربری بی آلایش
ایفا پیکربندی با سوال از استفاده کننده
از عیب های دور و اطراف اکلیپس هم می شود به عدم توان برای تایپ کردن نسخه های بروز، ایفا برخی فعالیت های تکراری و خسته کننده و عدم وجود پنجره های ویزارد کافی و نبود یک پشتوانه کد نویسی به صورت حامی مالی اشاره نمود.

 

ظهور اندروید استودیو
فایده بالا و آوازه روز افزون برای Eclipse منجر شد تا گوگل خودش هم به تاءمل توسعه و گسترش ی دور و اطراف نرم‌افزار نویسی اندروید بیفتد. برای همین کارایی کرد تا بتواند رقیبی برای اکلیپس باشد؛ به این ترتیب عمل گوگل آغاز شد. بستر هایی هم به‌این کارایی یاری کرد، از جمله زیرا گوگل مالک یا این که صاحب موتور جست وجوی کار کشته Google بود توانست به خیر ادیتور نو خویش را تبلیغ نماید یا این که این ذهنیت که گوگل زیرا صاحب خویش اندروید میباشد میتواند شایسته ترین ادیتور را برای آن پباده سازی کرده و بسازد بر روی محبوبیت زود هنگام ادیتور درست شده بوسیله گوگل اثر گذاشت.

در غایت در 16 می سال 2013 میلادی برای او‌لین توشه گوگل ادیتور خویش را با اسم Google studio یا این که Android studio منتشر کرد.
Android Studio مبنی بر IntelliJ IDEA که یک گوشه و کنار توسعه و گسترش برای گویش جاوا و منتشر گردیده به وسیله کمپانی JetBrains میباشد ساخته و پباده سازی گردیده‌است. این دور و بر نرم‌افزار نویسی به منابع دشوار افزاری بیشتری نسبت به Eclipse نیاز داراست و در عین حالا سرویس ها دیدنی تری را به اپلیکیشن نویس ارائه می دهد.

اندروید استودیو از سیستم بیلد Gradle (گریدل) به کار گیری می‌نماید. در واقع Gradle یک خودکار بیلدسیستم است که مبنی بر لهجه XML پباده سازی گردیده و براساس لهجه Groovy صورت گرفته میباشد که کدهای نرم افزار‌نویسی را به یک بسته‌ی قابل نصب یا این که یک اپلیکیشن‌ی قابل انجام روی سیستم ‌ادله که ممکن میباشد دربرگیرنده یک‌سری مرحله کامپایل، نسخه برداری پوشه، فشرده‌سازی، بسته بندی و مفاد دیگر باشد، تبدیل نماید. زیرا اجرا این شغل های تکراری در دفعات زیاد فقط باعث از دربین رفتن فرصت شود. پس gradle یک سیستم خودکار میباشد که‌این قابلیت و امکان در آن وجود دارااست تا همگی فولدر ها را به یک پوشه فشرده گردیده در آورد.

خصوصیت های اندروید استودیو
پشتیبانی از Build بر اساس Gradle
ویرایش کد و اصلاحات فوری منحصربه‌فرد اندروید
پنجره های Wizard بر اساس Template برای تولید طرح ها و مولفه های رایج اندروید
یک Layout Editor بی نیاز که به یوزرها اذن میدهد مولفه های گوشه و کنار کاربری را درگ و دراپ نمایند و آیتم ای برای پیش اکران Layout ها در چند تنظیمات ورقه اکران وجود دارااست.
پشتیبانی از ایجاد کرد نرم افزار های Android Wear
پشتیبانی داخلی از پلتفرم Google Cloud که اذن ترکیب با پیام رسانی و موتور نرم‌افزار Google Cloud را میدهد.
جامعیت بسیار بالای پروژه ها
ابزارهای آزمایش و عیب یابی بسیار موءثر خیس
اپلیکیشن نویسی برای تمامی ی نسخه های اندرویدی
پشتیبانی گوگل و help بسیار نیرومند





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: