9 مرحله راهنما برای تست اپلیکیشن موبایل اندروید یا iOS که باید بدانید
نوشته شده توسط : عباسی


آزمایش نرم افزار اندروید یا این که iOS یکی‌از شغل های مهمی میباشد طراحی اپلیکیشن که تحت عنوان یک اپ نویس اندروید می بایست آن را در همه روند ایجاد کرد و توسعه و گسترش نرم افزار در اختیار گرفتن و مدیر فرمایید. مرحله آزمایش نرم‌افزار تلفن همراه، در واقع توفیق یک نرم‌افزار را گزینش می نماید و می بایست در هر مرحله از توسعه و گسترش اپ صورت بپذیرد تا با خاطر شل نرم افزار خویش را در مارکت پلیس ها (کافه بازار، گوگل پلی، نرم‌افزار استور و …) منتشر نمائید. این مقاله از مقاله‌ها آموزشی الکامکو را تا پایان دنبال نمایید تا رویکرد های آزمایش اپ اندرویدی یا این که iOS را خاطر بگیرید. با تارنما یادگرفتن اندروید الکامکو یار باشید.

 

نرم‌افزار های گوشی بر عالم حکمرانی می نمایند و تا سالهای آینده نیز ادامه خواهند داشت زیرا منجر ریلکس خیس شدن امور برای ما میگردند. ما یوزرها موبایل های هوشمند کلیه روزه اپلیکیشن هایی را برای خرید آنلاین، برقراری رابطه با دوستان، یادگیری فراگیری در قضیه های گوناگون و خلاصه هر چیزی که موردنیاز ماست دانلود می‌کنیم.

از میان این نرم‌افزار های نصب گردیده یوزرها تنها به اپلیکیشن های کاربردی و دیدنی عشق مند خواهند شد که متاسفانه خیلی از اپلیکیشن ها و یا این که توسعه و گسترش دهندگان و یا این که صاحب و مالک نرم‌افزار نمی توانند آنان را بخوبی به سایرافراد ارائه دهند.

اپلیکیشنی که سرعت پایینی داشته باشد، بعداز ماهها پباده سازی، توسعه و گسترش و تکثیر و بعداز اینکه به دست عموم رسد، طرحی میباشد که مطلقاً از دیده یوزرها می افتد.

همینطور بخوانید : چرا سرعت تلفن همراه تحت می اید و چه‌گونه سرعت تلفن همراه اندروید خویش را بالا ببریم؟

یوزرها از نرم افزار هایی که نماید باشند یا این که پباده سازی UI / UX نیکی نداشته باشد تا آن ها را به ورود مجدد به نرم‌افزار جذب نماید بیزارند. پس چه‌طور میتوانید از این مطمئن گردید که نرم افزار شما در جزو آن بدترین ها وجود ندارد؟

پاسخ به طور کامل مشخصه! آزمایش نرم افزار! آری شما می بایست نرم افزار خویش را همیشه آزمایش نمائید. تست و ضمانت کیفیت نرم افزار گوشی مرحله مهمی در چرخه قدمت برنامه میباشد چون سبب احیا یک اپلیکیشن می‌شود.

مرحله آزمایش اپ موبایل، در واقع توفیق یک اپلیکیشن را گزینش می نماید و بایستی در هر مرحله از بسط نرم‌افزار صورت بپذیرد. با این اکنون، آزمایش ممکن میباشد مشقت بار باشد چون بعضی از کسب و کارهایی که نرم افزار دارا‌هستند نمی دانند که از کجا استارت نمایند.

راهنمای آزمایش نرم افزار گوشی :
در اینجا 9 مرحله وجود دارااست که می‌توانید برای آزمایش نرم افزار تلفن همراه آن‌ها را دنبال فرمائید.
مرحله 1 در آزمایش نرم افزار: طرح ریزی (Planning)
طرح ریزی کردن اولی مرحله برای آزمایش اپلیکیشن گوشی هاست. پس پیش از اینکه فرآیند آزمایش نرم افزار اندروید یا این که iOS را استارت نمائید مورد نیاز میباشد بدانید که توسعه و گسترش دهنده گذشته یا این که فعلی نرم افزار از چه مورد ها خیالی برای تست اپ به کار گیری می نماید. براین اساس، یک فرآیندی را برای آزمایش نرم افزار مشخص و معلوم فرمائید و آنگاه آن را ادامه دهید.

مرحله 2 در آزمایش نرم افزار: تعیین گونه های آزمایش ها (Picking the Types of Tests)
بسته به نوع نرم افزار، تصمیم گیری راجع به اینکه چه نوع تستی برای اپ شما مطلوب میباشد ضروری است. آزمایش های مختلفی روی هر اپ ایفا میگردد که عبارتند از:

آزمایش فانکشنال یا این که کارکرد (Functionality Testing): این سبک آزمایش آزمایش اپ گوشی سعی قسمت های گوناگون سیستم را آزمایش می نماید. این نوع آزمایش به طرز وقوع پردازش مربوط نمی‌شود بلکه بیشتر حاصل پردازش برایش اهمیت دارااست.
آزمایش کاربرد پذیری (Usability Testing): در‌این سبک آزمایش اپلیکیشن گوشی مشخص و معلوم می گردد که کالا چقدر برای یوزرها کاربردی میباشد. در واقع به یک جامعه کوچکی از یوزرها آخرین نیاز داراست تا عیب و ایرادهای کاربردپذیری نرم افزار معلوم خواهد شد.
آزمایش سازش (Compatibility Testing): از این سبک آزمایش اپ گوشی تحت عنوان بزاری برای سنجش و پایش سازش اپ استعمال می‌گردد.
آزمایش کارایی (Performance Testing): هر تستی که سنجشی را ایفا میدهد، و خروجی آن محدوده وسیعی از مقادیر عددیست که کلیه آن‌ها تحت عنوان یک سود قابل قبول در حیث گرفته می گردند. این خروجی‌ها ممکن میباشد اندازه‌گیری مصرف انرژی، تعداد یوزرها یک وبسایت که به صورت موازی فعالیت می‌نمایند، سرعت داده‌هایی که میتواند از یک دیسک خوانده گردد، و یا این که هر چیز دیگری باشد.
آزمایش امنیت (Security Testing): کاربرانی که نرم افزار را دانلود می نمایند انتظار دارا هستند علاوه بر تجهیزات و خصوصیت هایی که اپلیکیشن دارااست امن و تندرست هم باشد. آزمایش امنیت تلفن همراه یک کدام از چرخه های حیات اپلیکیشن SDLC میباشد.
مرحله 3 در آزمایش نرم افزار : مهیا سازی مستندات از خروجی تصمیمات فرایند پیشین (Preparing Test Cases)
تصویب حاصل از تمامی موردها مرتبط با آزمایش در اپلیکیشن صورت گرفته ضروری میباشد. هر مدرک فراهم گردیده بایستی جزئیات هر خصوصیت و سعی را داشته باشد تا تغییرات موردنیاز ساخت‌و‌ساز خواهد شد. از نتیجه ها بدست آمده از آزمایش ها برای برآوردن نیازهای پروژه خویش استعمال نمایید.

زمان پیشنهادی برای شما :
ایجاد کرد اپلیکیشن اندروید به طور پروژه محور و از تازه کار تا توسعه یافته
مرحله 4 در آزمایش نرم افزار : آزمایش دستی و اتومات (Manual and Automated Testing)
آزمایش دستی چه می‌باشد؟

آزمایش دستی، نوعی از آزمایش برنامه میباشد که در آن آزمایش‌ها به وسیله تحلیلگران QA جاری ساختن می‌گردد. این فعالیت برای استخراج باگ‌ها در قابل انعطاف‌‍افزار ذیل توسعه و گسترش اجرا میگردد.

در آزمایش دستی، تستر آحاد تجهیزات(Feature) مهم اپلیکیشن یا این که نرم افزار را محاسبه می‌نماید. درین پروسه، تسترهای برنامه Test Caseها را ایفا کرده و گزارشات آزمایش را سوای یاری ابزارهای آزمایش خود کار برنامه ایجاد می‌نمایند.

این یک شیوه کلاسیک از بین آحاد گونه های آزمایش میباشد و یاری می‌نماید تا باگ‌ها را در سیستم‌های قابل انعطاف افزاری بیابید. در کل این طریق به وسیله یک تستر تجربی برای اجرا روند آزمایش اپ هدایت می گردد.

آزمایش خود کار چه میباشد؟

در آزمایش خود کار نرم افزار، تسترها برای اتوماتیک کردن اجرای آزمایش، کد یا این که Test Script می‌نویسند. تسترها برای بسط اسکریپت‌های آزمایش از ابزارهای اتوماسیون مطلوب به کارگیری کرده و برنامه را تائید اعتبار می‌نمایند. در اینجا مقصود کامل شدن آزمایش در طی کمتر میباشد.

آزمایش خود کار تماما بر روی “آزمایشِ از پیش اسکریپت گردیده” توکل می‌نماید که به طور خود کار انجام می گردد تا نتیجه ها حقیقی و واقعی را با نتیجه ها آیتم انتظار مقایسه کند. این به تستر یاری می‌نماید تا انتخاب نماید که آیا نرم‌افزار مطابق با انتظار عمل می‌نماید یا این که نه.

آزمایش اتومات به شما اذن می دهد تا شغل های تکرارشونده و آزمایش رگرسیون را فارغ از مداخله تستر دستی ایفا کنید. حتی درصورتی که تک تک فرآیندها به طور خودکار اعمال شوند، اتوماسیون نیاز به سعی دستی برای تولید اسکریپت‌های آزمایش اول داراست.

لیستی از آزمایش های دستی و اتوماتیک تنظیم فرمایید و آنان‌را با هم انجام نمایید. شما تا قبل از اینً در لیستی از اسکریپت های آزمایشی که می بایست برای تست استعمال شوند همیاری نموده اید ، در حال حاضر فقط کاری که بایستی اعمال دهید این میباشد که آنها‌را جاری ساختن دهید. گسترش دهندگان معمولاً نخست تست دستی را ایفا می‌دهند چون به هیچ سپرده گذاری نیاز ندارند. هنگام آغاز تست دستی ، اعتقادوباور نتیجه ها نمایید که سود هر کدام را در یک فولدر Word ضبط فرمایید.

برای آزمایش های خود کار، شما می بایست ابزار مطلوب را تعیین نمایید. در اینجا یکسری نشانگر وجود دارااست که می بایست هنگام تعیین ابزار در لحاظ بگیرید:

پشتیبانی از بستر های قابل انعطاف افزاری متفاوت: ابزاری را پیدا نمائید که پشتیبانی از تعدادی دستگاه و سیستم استدلال را ارائه دهد. در آغاز نرم افزار خویش را در Android و iOS تست فرمایید. سپس ، آزمونها را روی زبانهای اپ نویسی مانند .NET ، C # ، Objective-C ، Swift و غیره جاری ساختن نمائید.
پشتیبانی طیف پهناور ای از مشخصات: ابزاری مطلوب ابزاری میباشد که طیف وسیع ای از مشخصات را برای پشتیبانی از نرم افزار و تست ارائه میدهد.
تهیه کردن آزمایش های قابل به کار گیری دوباره: ابزاری را گزینش فرمایید که به شما قابلیت استعمال دوباره از آزمایش های شبیه را در شکل لزوم دهد. در شکل لزوم ، آزمایشات را می قدرت در به عبارتی اپ یا این که نرم افزار های تازه جاری ساختن بخشید.
مرحله 5 در آزمایش برنامه تلفن همراه : آزمایش کاربردپذیری و آزمایش بتا (Usability and Beta Testing)
عموم اکثر وقت ها تصور می نمایند که کاربردپذیری و آزمایش بتا یک چیز میباشند البته اینطور وجود ندارد و بهتر میباشد هر دو را جاری ساختن دهید.

آزمایش کاربردپذیری (Usability Test) : همان طور که در صدر گفتیم درین سبک آزمایش اپلیکیشن گوشی معین می‌گردد که کالا چقدر برای یوزرها کاربردی میباشد. در واقع به یک جامعه کوچکی از یوزرها آخرین نیاز داراست تا عیب و ایرادهای کاربردپذیری نرم افزار معلوم گردد.
آزمایش بتا (Beta Test) : آزمایش بتا هنگام ساخت و ساز جنس بر روی مثال نخستین نرم افزار ایفا می گردد. این سبک آزمایش طرز تعامل یوزرها با نرم افزار را انتخاب می نماید. مثال اول برای یوزرها منتشر می گردد و بعد از کاربر برخورد مراد میشود. در مرحله آن‌گاه ، از این برخورد برای تغییر و تحول اپ طبق نیاز مخاطب استعمال می‌شود.
مرحله 6 در آزمایش نرم‌افزار تلفن همراه : آزمایش همت (Performance Testing)
آزمایش کوشش برای آزمایش خصوصیت به خصوصیت اپلیکیشن جاری ساختن می‌گردد که به تجزیه و بررسی و مطالعه تک تک نرم افزار یاری می نماید. این سبک آزمایش اپ تلفن همراه همینطور شیوه سعی اپ را در برخی موردها و حالت انتخاب می نماید. پس معیارهای واقع‌بینانه ای تهیه نمائید و آن گاه اپ را آزمایش فرمایید تا یقین نتایج نمایید که به‌این معیارها رسیده اند.

در شرایطی‌که می‌خواهید همت نرم افزار را آزمایش فرمائید موردها تحت را نظارت نمایید:

استراتژی آزمایش کوشش نرم‌افزار تلفن همراه یا این که هر دستگاه هوشمند دیگری معمولاً در سه گروه پایین معقول می‌گردد:

سعی دستگاه
تلاش سرور / API
کوشش کانال
1- همت دستگاه (Device Performance)
زمانی استفاده کننده آخرین اپلیکیشنی را جاری ساختن نماید که نماید باشد یا این که خوب عمل نکند ممکن میباشد دیگر از آن نرم افزار استعمال نکند. پس برای اینکه تلاش دستگاه را آنالیز نمائید مورد ها ذیل را آنالیز نمائید:

راه‌اندازی اپ
چقدر ارتفاع می‌کشد تا نرم افزار شما استارت به راه‌اندازی نماید؟ این او‌لین پارامتر عملکردی میباشد که بوسیله مخاطب در رابطه نرم افزار قضاوت می گردد. تحت عنوان یک قاعده سرانگشتی، بعداز ضربه زدن مخاطب بر روی آیکن نرم‌افزار، ورقه نخستین بایستی در پهنا 1 الی 2 ثانیه نماد داده خواهد شد. در صورتیکه بالا داخل شدن نرم افزار شما بیشتر از این ارتفاع می‌کشد بایستی مجددا آن را آپ دیت فرمائید.

مجال به کارگیری از باتری هنگام استعمال از اپلیکیشن
بعضا از موبایل ها زمانی متعددی از آنان استعمال میگردد، واحد سنجش متعددی باتری مصرف می نماید و سبب ساز داغ شدن موبایل میشود. در واقع با به کار گیری بیشتراز حد از منابع، باری بر دوش پردازنده می‌گذارد و تلفن داغ می‌شود که‌این می بایست در دست گرفتن گردد.

مصرف یاد
موقع آزمایش اپلیکیشن گوشی، معیار مصرف یاد به وسیله یک اپ بایستی سنجیده شود. با اجرای بعضی خصوصیت های خاص در نرم افزار، معیار مصرف یاد نیز ارتقاء می‌یابد. از جمله، در اپلیکیشن های اندروید وقتی که نوتیفیکیشنی روی برگه تلفن همراه ظواهر می‌گردد، مصرف یاد ارتقاء مییابد.

در بعضی مورد ها، مشاهده شد‌ه‌است که استعمال از یاد به وسیله آحاد سیستم استدلال تنها 14٪ میباشد، ولی یک نرم‌افزار نو 11٪ مصرف می نماید. براین اساس، پیش از تکثیر اپ در دنیای حقیقی و واقعی یا این که ارائه دادن به مشتری، می بایست این عامل ها را در اختیار گرفتن فرمائید.

تنوع hardware / نرم‌افزار
یعنی اینکه بایستی نرم‌افزار را در دستگاه های متعدد آزمایش نمایید زیرا ممکن میباشد نرم‌افزار در یک دستگاه به راحتی فعالیت نماید البته در دستگاه دیگر اینطوری نباشد. به همین ترتیب، اپ می بایست با RAM و ویژگی ها پردازنده های گوناگون مانند 1 گیگابایت یا این که 2 گیگابایت آزمایش خواهد شد.

به کار گیری با نرم‌افزار های دیگر
زمانی اپلیکیشنی که گزینه آزمایش واقع گردیده به صورت موازی با اپلیکیشن های دیگر در اکنون ایفا میباشد، نباید هیچ تداخلی وجود داشته باشد.

باقی ماندن اجرای نرم افزار های گذشته در دورنما
زمانی پیش از اجرای نرم افزار، اپ دیگری از قبلی جاری ساختن گردیده بود بایستی در دورنما بماند و مجدد با به عبارتی داده ها قابل انجام باشد و داده های آن از در بین نرود. در‌صورتی‌که این نمایش به صحت در اختیار گرفتن نشود، اطلاعات از دست می‌روند و هربار می بایست هنگام بازیابی اپلیکیشن گذشته، اطلاعات را از نخست وارد فرمائید.

2- کوشش سرور / API
هنگامی نرم افزار از روش API با سرور رابطه برقرار می نماید، مجال پاسخگویی برای اجرا همت حیاتی می‌گردد. برای اینکه کارایی سرور API را نظارت فرمایید مورد ها ذیل را آنالیز نمائید:

مدیر اطلاعات
این نرم افزار بایستی داده هایی را که از سرور ارسال می توان به طور کارآمد مدیر نماید. هنگام دانلود اطلاعات نباید مجال متعددی صرف گردد. داده بعضا از اپلیکیشن ها، در فرمت مشخصی ارسال می گردند. براین اساس پیش از اکران آن در اپ، می بایست به فرمت مربوطه تبدیل شوند. در‌این پروسه ، اپلیکیشن ها برخی اوقات کندتر و فرصت جواب زمان بر خیس میشوند و این مورد می بایست در اختیار گرفتن گردد.

تماسهای API ساخت گردیده از نرم افزار
تعداد تماس از نرم افزار زیر آزمایش با سرور ساخت گردیده از نرم‌افزار می بایست کمتر باشد. در برخی مورد ها ، چند تماس API برای کوشش یکسانی ایفا میگردد. برای تلاش بهتر، این عمل بایستی با تعداد تماس کمتری صورت بپذیرد.

رئیس فرصت خاموشی سرور
به هر دلیلی در صورتیکه سرور از عمل افتاده یا این که غیرقابل دسترسی باشد، نرم افزار بایستی در دسترس باشد و از فعالیت نیفتد.

راه‌حل نخستین: می اقتدار اطلاعات را در مقر داده محلی ذخیره کرد و در آن فرصت می قدرت داده های ذخیره گردیده در مقر داده محلی را به یوزرها نشانه اعطا کرد.
راهکار دوم: می قدرت سرورهای مقر داده failover باشند، یعنی درصورتی که یکی سرورها حاد میباشد یا این که در مرحله تعمیر و محافظت جای‌دارد، سرور حمایت کننده می بایست برای سوئیچ در دسترس باشد. سرور failover / حامی گیری بایستی هماهنگی دائمی با سرور مهم داشته باشد.
3- سعی کانال
کارایی نرم‌افزار در کانال های متفاوت و خصوصیت های کانال می بایست اندازه گیری خواهد شد. برای همت کانال ، مفاد ذیل را محاسبه خواهید کرد.

پارامتر Jitters کانال :
وقتی که در اخذ داده ها در کانال تأخیری وجود دارااست، پارامتری با تیتر jitters مطرح میگردد. این یک خلل در کانال های فارغ از اتصال یا این که کانال های سوئیچینگ بسته ای (Packet Switching) میباشد. با توزیع داده ها در بسته ها ، بسته ها میتوانند با مسیری مختلف از فرستنده به گیرنده طی شوند. زمانی که اطلاعات به جای متبوع می رسند، از آنچه در بالا ارسال گردیده بود ، ترکیب می گردند. در امر Jitters ، نرم افزار بایستی بضاعت مدیر آن را داشته باشد.

شما بایستی اعلان های مطلوب را برای ارسال دوباره درخواست به استفاده کننده آخرین علامت دهید یا این که در انتظار بمانید تا سیستم مجدد جواب دهد.

حیف کردن بسته :
در شکل از در میان رفتن بدون نقص بسته، نرم افزار می بایست بتواند درخواست داده ها را مجدد ارسال نماید یا این که بایستی هشدارها را بر طبق آن ساخت نماید. در‌حالتی که اطلاعات بی نقص نباشد و داده ها آن از میان رفته باشد، استفاده کننده نمی تواند داده ها اکران داده گردیده در نرم افزار را ادراک نماید. این مسئله قادر است برای استفاده کننده دیدنی نباشد. براین اساس ، بهتر میباشد در‌این حالت پیام قابل قبولی به مخاطب اکران داده گردد تا مجدد آزمون نماید.

سرعت کانال :
نرم افزار بایستی در کانال های گوناگون با سرعت های متغیر سنجیده شود. خواسته کانال های 2.5G ،3G و 4G است. همینطور اخلاق و رفتار اپلیکیشن می بایست در اختیار گرفتن گردد. به خصوص هنگامی که مخاطب از کانال وای فای به کانال داده گوشی متصل میشود و بالعکس.

مثلا، ممکن میباشد در هنگام تغییر و تحول کانال تلفن از 4G به وای فای نرم افزار مبتلا خلل خواهد شد و برای اتصال به کانال مجدد نیاز به فعال سازی دوباره اپلیکیشن داشته باشد.

عیب یابی کوشش نرم‌افزار های گوشی :
بعداز کشف مشکلاتی که موقع اعمال دادن آزمایش کوشش اجرا دادید مجال ردیابی و تصحیح آن‌ها فرا رسیده میباشد.

خلل 1- تأخیر یا این که جواب کندی اپلیکیشن گوشی (انگیزه این تأخیر ممکن میباشد RAM ، Cache و … باشد. شما بایستی فرایندهای غیرضروری را از در بین ببرید یا این که خاطر نهفته را منزه نمائید. عیب یابی اختلال اتصال ممکن میباشد بعضی از اشتباهات تولید کننده تأخیر را برطرف نماید.)
خلل 2- راه‌اندازی دوباره اپلیکیشن، قفل کردن، عدم پاسخگویی
ممکن میباشد به وسیله برخی از پروسه تحت برطرف خواهد شد:
seo کدهای اپ
اپلیکیشن می بایست آپ دیت گردد.
بازیابی اتوماتیک
مدیر RAM یا این که در بعضا موردها ROM هنگام استعمال از کارت های فرنگی
تزکیه جدا کننده کش
به تأیید رساندن اپ عمل با بقیه اپ های فرد ثالث و API ها
نقشه برداری از اپ گوشی با دقت به دستگاه
مرحله 7 در آزمایش نرم‌افزار تلفن همراه : آزمایش امنیت و تطابق (Security and Compliance Testing)
اپلیکیشن های گوشی پیش از اینکه در دسترس مردم قرار گیرند، بایستی اکثری از قانون ها امنیتی را رعایت نمایند. آزمایش امنیت به خصوصیت های نرم افزار گوشی بستگی داراست. با این وجود، قانون ها امنیت که هر بسط دهنده ای می بایست آنها‌را دنبال نماید به شرح پایین میباشد:

PCI DSS – ضابطه امنیت پرداخت در کارت های پرداخت را تهیه و تنظیم فرمایید.
HIPAA – ضابطه جابجایی و جواب گویی الکترونیک بیمه سالم (HIPAA) میباشد.
FFIEC – ضابطه امنیت برای صنعت های مالی و بانکی که دارنده داده های مالی حساس می‌باشند.
PCI DSS :

استاندارد امنیت داده ها در پرداخت‌های الکترونیکی (E-payment) تحت عنوان یک استاندارد شناخته گردیده در ارتقاء امنیت داده ها در فرآیندها و تراکنش‌های مالی هست که همه سازمان‌های ارائه ­دهنده سرویس ها کارت می‌بایست در سوی ارتقاء امنیت داده ها دارندگان کارت (Cardholder) در سمت پیاده سازی این استاندارد گام بردارند.

استاندارد PCI DSS) Payment Card Industry Data Security Standard) گروه ملزومات امنیتی میباشد که به وسیله انجمن PCI SSC) PCI Security Standards Council) برای ارتقاء امنیت داده ها در پرداخت‌های الکترونیکی کارت‌های اعتباری تدوین گردیده‌است. این سازمان در سال 2006 و بوسیله 5 کمپانی فعال و شناخته گردیده این صنعت که عبارتند از American Express, Discover, JCB International, MasterCard and Visa تأسیس شد‌ه‌است.

این استاندارد با مقصود تأمین امنیت داده ها در مبادلات مبلغی و بانکی، این یقین را تولید می‌نماید که از داده ها دارندگان کارت حفظ کند. رعایت دسته ضوابط و ضوابط این استاندارد لازم اشکال خزانه‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری، کمپانی‌های خدمت دهنده سرویس ها پرداخت PSP) payment services provider) و بقیه کمپانی‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه پرداخت الکترونیک هست.

برای داده ها بیشتر می‌توانید اینجا مراجعه نمایید.

HIPAA :

HIPAA که مخفف Health Insurace Portability and Accountability میباشد به وسیله وزارت بهداشت ایالات متحده ثبت شد. این ضابطه به مراد کاهش هزینه ها و توشه اجرایی محافظت بهداشتی با تایید جابجایی الکترونیک تراکنشهای اداری و مالی به شکا استاندارد است که باعث به حاکمیت محرمانگی داده ها بهداشتی بر ارائه دهندگان سرویس شوید.

HIPAA اولی ضابطه، راهنما و استاندارد جامع دولت فدرال در مورد امنیت و محرمانگی در پشتیبانی از استانداردسازی تبادل داده است و جزئیات متعددی از امنیت را پایین پوشش قرار می دهد که عبارت میباشد از: امنیت اداری، فیزیکی، فنی، نیازهای سازمانی، سیاست گذاریها و رویکرد ها و مستندسازی که هرکدام به صورت جزء به جزء نیز تشریح گردیده اند.

FFIEC :

شورای ارزیابی بر شرکتهای مالی فدرال FFIEC درسال ۱۹۷۹ بعنوان یک بدنه فی مابین نمایندگی‌های قانونی که وکالت دارا هستند تا مقررات وسیاست‌گذاریهای واحد معیارها واستانداردها را تمجید کرده روش‌های متداول فدرال بر موسسه ها مالی را گزارش دهد گرچه FFIEC موجب ساخت و ساز مرتبهٔ بالاتری از تعدیل در بین نمایندگی‌ها وشعب بانکها شده است مقررات و قانون ها تعدیل دائما در اکنون تغییر‌و تحول میباشد علاوه بر قانون ها در هم اکنون تغییر و تحول تغییرات در صنعت موجب مخلوط موسسه ها ذخیره فدرال FDIC،OTS،MAIC،OCC در هم شده است اداره ها بسته گردیده‌اند.

مقایسه سازش HIPAA و PCI :

هردو نیاز به اقدامات امنیتی مازاد دارا هستند که در طرف مشتری و همینطور به وسیله کانال Liquid بایستی صورت بپذیرد. رعایت HIPAA میل عظیم تری دارااست و برای اقدامات امنیتی مانند تأیید امنیت جسمی و امنیت در محل مورد نیاز میباشد. رعایت PCI فنی خیس میباشد و نیاز به نسخه برداری در پورت های همگانی گوناگون داراست.

مرحله 8 در آزمایش اپ تلفن همراه : آزمایش دستگاه (Device Testing)
در اینجا اسکریپت آزمایش و فضا های تستی نقش دارا هستند. اسکریپت های آزمایش برای اجرای تست در دستگاه های متعدد، سبک ها، ورژن های سیستم دلیل، اندازه کاغذ و غیره استعمال می‌شوند. تست در دستگاه های بر پایه ی ابر یا این که فیزیکی با ابزار اجرا میگردد. در صورتیکه با ورژن های سیستم ادله اندروید شناخت ندارید نوشته‌ی‌علمی ” معرفی کلیه ورژن های اندروید (او‌لین تا آخری ورژن اندروید) ” را بخوانید.

مرحله 9 در آزمایش نرم‌افزار تلفن همراه : گزارش خلاصه آزمایش (Test Summary Report)
گزارش خلاصه آزمایش در نقطه پايان مرحله تهیه و تنظیم و ارائه می‌گردد. این آمار دربرگیرنده تک تک اطلاعاتی که هنگام تست گردآوری میشود میباشد. این جزئیات مانند:

نتیجه ها نتایج از آزمایش ها
تأثیر آزمایش ها روی نرم افزار
ارائه داده های گردآوری گردیده از آزمایش اسکریپت ها
جزئیات هر تستی که انجام یافته و مقطع مجال هر آزمایش
گزارش خلاصه آزمایش همینطور آرم میدهد که نرم افزار برای کدام دستگاه ها و ورژن سیستم برهان مطلوب میباشد و آیا انتظارات یوزرها را برآورده می نماید.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: