آموزش گام به گام انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی استور
نوشته شده توسط : عباسی


با نشر نرم افزار در استورها و مارکت ها، زمان خیر برای جذب یوزرها  طراحی اپلیکیشن در اختیارتان قرار می گیرد و در‌این نوشته‌ی علمی قصد دارم به طور مرحله به مرحله شمارا با روال اجرا این فعالیت و روش تکثیر نرم افزار در گوگل پلی استور آشنا کنم.

در شرایطی‌که توسعه و گسترش دهنده نرم افزار ها و بازی های اندروید میباشید، در پی با اینجانب یاور گردید.

 

آنچه قبل از استارت بایستی بدانید

نرم‌افزار استور شرکت اپل مقررات سختگیرانه ای برای پذیرش نرم افزار ها دارااست و صرفا نرم افزار هایی آیتم پذیرش این استور قرار می گیرند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند. این سختگیری یک مزیت برای یوزرها پایانی به یار و همدم دارااست و آن این میباشد که صرفا تولیدها کیفیت بالا بدین استور راه و روش پیدا میکنند و آیتم های محدودتری در چنگ یوزرها قرار می گیرد.

از سوی دیگر یک معضل پیش روی بسط دهندگانی میباشد که مجال و هزینه متعددی صرف ساخت‌و‌ساز نرم افزار کرده اند، در واقع آنان بایستی محصولی بسازند که مطابق استاندارهای نرم افزار استور باشد.

موقعیت برای گوگل پلی استور پاره ای گوناگون میباشد و کم کم پیش می‌آید که اپلیکیشنی بوسیله گوگل پلی رد گردد. با این اوصاف گسترش دهندگان شانس بیشتری برای تکثیر تولید ها خویش در گوگل پلی دارا‌هستند.

 

مزیت دیگری که گوگل پلی نسبت به نرم افزار استور دارد، قابلیت و امکان جستجوی حاذق و توسعه یافته آن میباشد که از اسم نرم افزار تا توضیحات تکمیلی را گزینه کاوش قرار می‌دهد و حاصل بدون نقص تری را به استفاده کننده اکران می دهد.

از این رو بسط دهندگان زمان بیشتری برای چشم شدن می‌یابند و نرم افزار شل خیس می‌تواند یوزرها و مخاطبین غرض خویش را پیدا نماید. از این نظر نرم‌افزار استور یه خرده محدودتر بوده و نرم افزار ها آنطور که بایستی در‌این استور چشم نمی شوند.

 

پیش نیازها

Bundle ID منحصر
ورژن امضا گردیده از نرم افزار در قالب پوشه APK
اکانت کاربری در گوگل پلی استور که بایستی صرفا یک توشه مبلغ 25 دلار برای راه‌اندازی آن پرداخت فرمایید

کسب اعتقاد از همت درست و مطلوب نرم افزار

یوزرها انتظارات متعددی از نرم افزار دارا هستند و در این باره بسیار سختگیرند. از این رو آزمایش نرم افزار یک کدام از کارداران اصلی و تاثیرگذار در توفیق نرم افزار به شمار میرود. بایستی یک آنالیز لیست تنظیم کرده و کلیه بخش های نرم افزار را مطابق با آن آزمایش و آنالیز فرمائید.

 

پوشه APK Expansion

در شرایطی‌که نرم افزار تان وسعت متعددی داراست، آن را به بخش های کوچک خیس تقسیم نمائید. این عملیات بیشتر برای بازی ها قابلیت و امکان پذیر میباشد. فولدر های Expansion اندروید این قابلیت و امکان را به شما می‌دهند تا دو پوشه اضافه با وسعت حداکثر 2 گیگابایت هم داشته باشید. گوگل پلی فارغ از هیچ هزینه ای این فولدر ها را روی سرور خویش میزبانی میکند.

100 مگابایت برای پوشه های APK که از ورژن 4 و فراتر اندروید پشتیبانی میکنند
50 مگابایت برای فولدر های APK که از ورژن 3.2 و تحت خیس اندروید پشتیبانی میکنند

آغاز عمل

با مراجعه به پیوند ذیل در گوگل پلی نام نویسی فرمایید.

https://play.google.com/apps/publish/signup

 

با اکانت کاربری گوگل وارداتی و بعد از پذیرفتن Developer Agreement، عملیات پرداخت را اجرا دهید.

 

 

 

 

 

زمانی نحوه پرداخت خویش را تعیین کردید، اسم بسط دهنده، آدرس اینترنتی، وب سایت و شماره تلفن را وارد کرده و COMPLETE REGISTERATION را بزنید.

 

 

 

در‌این مرحله روی CREATE APPLICATION کلیک نمایید.

 

 

 

لهجه را تعیین کرده و اسم نرم افزار را وارد کرده و بر روی CREATE کلیک نمائید.

 

 

 

 

 

بقیه خصوصیات مانند تیتر و توضیحات تکمیلی را هم وارد نمائید.

توضیحات کوتاه متنی میباشد که یوزرها در لیست نرم افزار ها به طور فهرست وار مشاهده میکنند.

توضیحات تکمیلی می بایست مشمول تجهیزات نرم افزار و عملیاتی میباشد که یوزرها با به کارگیری از نرم افزار توانا به انجامشان می‌باشند. این توضیحات در استور نمایش داده می شود و نباید بیشتر از 4000 کاراکتر باشد.

SAVE DRAFT را بزنید.

 

 

 

دست کم دو اسکرین شات از نرم افزار خویش آپلود فرمائید. بعد از آن روی Add high-res icon کلیک کرده و آیکون نرم افزار را با دست‌کم اندازه 512×512 آپلود کنید.

با کلیک بر روی Add feature graphic نیز می توانید یک تبلیغ گرافیکی آپلود نمایید که در بالای شیت ای که لیست نرم افزار ها اکران داده گردیده اند، نمایش داده میشود.

مجددا SAVE DRAFT را بزنید.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: