نوشته شده توسط : عباسی

حذف خطوط و جعبه‌ها

قاعده اساسی در پباده سازی UI

در حین پباده سازی می بایست گاه به گاه یک قدم به عقب برداریم و تصمیم‌گیری کنیم که آیا داشتن کانتینر طراحی اپلیکیشن موجب نا مرتب شدن UI میگردد یا این که خیر. در اکثر وقت ها مفاد، جعبه‌ها و خطوط که به خواسته تقسیم کردن محتوا به کارگیری میگردند، می توانند با کناره‌ها (margins) جایگزین شوند.

اکثر اوقات مواقعی که پباده سازی می کنیم باطن جعبه‌ها قرار دارا‌هستند و از این رو با انتقال معمولی آن کانتینرها ممکن میباشد کاری کنیم که از داد و فریاد کاغذ کاسته خواهد شد و عنصرها گوناگون، فضای بیشتری برای نفس کشیدن پیدا نمایند.
4. دقت به کنتراست

به کارگیری از کنتراست خیر صرفا موجب جلب اعتنا دیده استفاده کننده به داده ها دارای ارتباط روی ورقه میشود، بلکه موجب بهبود دسترس‌پذیری به مال نیز میگردد.

پباده سازی کردن یک مال شبیه ساختن یک بنای همگانی از قبیل کتابخانه یا این که مکتب میباشد و می بایست تمامی جوانب را در حیث داشت. برای مثال اشخاص نابینا، اشخاص دارنده کوررنگی و کاربرانی که نقص بصیرت دارا هستند از این گزاره میباشند.

قاعده اصلی در پباده سازی UI

راهنمای دسترس‌پذیری محتوای اینترنت (WCAG) وجود کنتراست دست کم 4.5:1 را الزام می‌نماید. برای این که مطمئن گردید این استاندارد رعایت گردیده است می توانید Stark (+) را دانلود فرمایید که‌این قابلیت را مهیا می‌نماید آیا پباده سازی‌ها دسترس‌پذیر می‌باشند یا این که خیر.
5. ساخت‌و‌ساز شم شناخت عالی میباشد

قاعده اصلی در پباده سازی UI

عارضه ها متعددی وجود دارا هستند که می‌اقتدار برشمرد چرا بعضی موادسازنده خاص، استاندارد تلقی می گردند. برای مثال در حالتی که دکمه را به طور دایره‌ای پباده سازی نمائید، در‌این‌حالت‌ برای مثال در صورتی بخواهیم متن به طور Start Free Trial باشد، فضای غیرضروری متعددی را به طور عمودی اشغال می‌نماید.

افزون بر آن یوزرها ممکن میباشد روی اینترنت انتظار تجربیات دقیقاً مشابهی را داشته باشند. در صورتی‌که اینترنت‌وبسایت یا این که نرم افزار یا این که برنامه به طرزی متعدد از آن چه یوزرها به آن خو کرده‌اند کار نماید، در این حالت سرراست محسوب نمی شود و تجربه ناخوشایندی ساخت و ساز می‌نماید. به همین جهت عالی میباشد که فقط در چارچوب هنجارهای سرازیر پباده سازی خلاقیت به خرج بدهیم. یا این که در واقع چرخ را از تازه نوآوری نکنیم.
6. به کارگیری از وزن رنگ برای ثبت سلسله مراتب

قاعده اساسی در پباده سازی UI

هر رنگی یک وزن بصری داراست که قادر است به توسعه و گسترش یک سلسله‌مراتب دربین محتوا یاری دهد. با به کارگیری از طیف‌های رنگ‌های پر‌نور‌خیس می‌اقتدار سطح های متفاوتی از اهمیت را به موادتشکیل دهنده انتساب بخشید.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: