انواع اپلیکیشن موبایل
نوشته شده توسط : عباسی



اپلیکیشن ها از نظر نوع سیستم عامل دستگاه مورد استفاده انواع متفاوتی دارند. درست طراحی اپلیکیشن مانند رایانه شخصی، دستگاه های تلفن همراه مانند طراحی اپلیکیشن تبلت ها و تلفن های هوشمند نیز دارای سیستم عامل و نرم افزار کاربردی هستند. در حقیقت، این دستگاه های تلفن همراه از جهات مختلف فقط نسخه های کوچکتر رایانه های شخصی هستند. برنامه تلفن همراه یک نرم افزار کاربردی است که به طور خاص بر روی دستگاه تلفن همراه اجرا می شود.

این روزها ، اکثر دستگاه های تلفن همراه بر روی یکی از دو سیستم عامل اندروید ( Android) یا iOS کار می کنند.  اندروید یک سیستم عامل منبع باز (open source) است که توسط گوگل خریداری و پشتیبانی می شود.  iOS سیستم عامل موبایل اپل است.با توجه به این دو سیستم عامل، اپلیکیشن خاصی برای هر کدام وجود دارد.
اپلیکیشن اندروید چیست؟

به اپلیکیشن های که روی گوشی های با سیستم عامل اندروید قابل اجرا هستند اپلیشین اندروید گفته می شود.

اپلیکیشن اندروید با بارگیری و نصب فایل APK برنامه (بسته اَپ اندروید) یا بارگیری آنها با استفاده از یک برنامه فروشگاه اپلیکیشن که به کاربران امکان نصب، به روز رسانی و حذف را می دهد، دریافت می شود.

فروشگاه گوگل پلی (Google Play Store) اصلی ترین برنامه کاربردی نصب شده بر روی دستگاه های اندروید است که با الزامات سازگاری گوگل مطابقت دارد و به نرم افزار خدمات تلفن همراه گوگل مجوز می دهد. فروشگاه گوگل پلی به کاربران امکان می دهد برنامه های منتشر شده توسط گوگل و توسعه دهندگان شخص ثالث را بررسی، بارگیری و به روز کنند.
طراحی اپلیکیشن چیست

در حال حاضر پلی استور برای ایرانی ها مسدود است. این باعث شده تا مارکت های ایرانی توسعه پیدا کنند.از فروشگاه های ایرانی معروف اپلیکیشن های اندروید می توان به کافه بازار، مایکت و اندروید اپس اشاره کرد.

کافه بازار در حال حاضر بزرگترین فروشگاه ایرانی اپلیکیشن های اندروید است که بعد از دیجی کالا باارزش ترین شرکت اینترنتی ایران به حساب می آید. مایکت و ایران اپس نیز کاربران قابل توجهی را برای خرید اپ های اندروید جذب کرده اند. از دیگر فروشگاه های ایرانی اپ های اندروید می توان به پارس هاپ، کندو، پلازا و اپنیک اشاره کرد.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: