تجارت اجتماعی (Social Commerce):
نوشته شده توسط : عباسی

 طراحی اپلیکیشن 
کارشناسان به صورت تخمینی اظهار داشته‌اند که در سال ۲۰۲۰، درصد عصر صرف گردیده بر روی موبایل از تلویزیون بالاتر می‌رود! پیش‌بینی در زمینه‌ی زمینه‌ای که روزمره در حالا تغییر‌و تحول میباشد قادر است دشوار و پاره ای ناممکن باشد. از این رو عنوان کردن فرضیه‌ای درباره‌ی آینده‌ی کانال‌های اجتماعی نیز نامعقول به حیث میرسد؛ ولی با اعتنا به آمارهای توده‌آوری گردیده بوسیله هر پلتفرم می‌قدرت حدس‌هایی کاربردی زد که قابلیت و امکان پول‌سازی آنان بسیار بدور از ذهن میباشد. تجارت اجتماعی یکی‌از داغ‌ترین مباحث رسانه میباشد که به لحاظ می رسد در همین سال با پرورش و گسترش‌ی خویش، این بستر پیروز‌ترین طرز بازاریابی دیجیتال باشد.

پیش از سخن در منطقه تغییرات و بسط آن بهتر میباشد به صورت ظریف بدانیم که «تجارت اجتماعی» چه می‌باشد و چه تفاوتی با «بازاریابی کانال‌های اجتماعی» داراست.

تجارت اجتماعی (Social Commerce):

فروش سرویس ها و فرآورده به طور بی واسطه از روش کانال‌های اجتماعی را تجارت اجتماعی میگویند. این مشاجره مختلف از بازاریابی کانال‌های اجتماعی میباشد؛ چون اکثر اوقات در بازاریابی کانال‌های اجتماعی از پلتفرم‎ها تحت عنوان کانالی برای معرفی متاع و هدایت کردن مشتریان به سمت سایت و مغازه‌های اینترنتی استعمال می کنند؛ البته در تجارت اجتماعی، هر کانال اجتماعی با دقت به تحت تولید خویش برای خرید، همانند فضای ساخت گردیده برای فروش متاع در اینستاگرام یا این که به کارگیری از چت بات، قابل انعطاف‌افزاری برای تایپ کردن و رابطه‌گیری سوای نیاز به نوشتن، کانالی بدون واسطه برای فروش تولیدات به شمار می‌رود.


اهمیت به کار گیری بازاریابی اجتماعی با آمار و ارقام به دست آمده پایین به طور کامل ملموس می‌گردد:

چت باتی را در لحاظ بگیرید که از روش آن به ۱۰۰۰ مخاطب پیغامی برای فروش کالا را ارسال می کنید.
نرخ گشودن آن پیغام، به صورت تقریبی ۷۵ درصد میباشد.
از این ۷۵ درصد، ۴۸ درصد از اشخاص بر روی لینکی که شما برای خرید متاع در پیام خویش ارائه کردید، کلیک میکنند.
۱ درصد از ۴۸ درصدی که روی لینک و پیوند شما کلیک کرده‌اند، فرآورده معرفی گردیده را خریداری می کنند؛ یعنی ۴۸ خرید برد‌آمیز برای شما حادثه می‌ افتد.
فرض مطرح گردیده با این آمار و ارقام نشان می دهد در رخ به کارگیری از تجارت اجتماعی ما ۴۸ فروش و در غیر این چهره با همین آمار، فقط یک فروش خوا‌هیم داشت! گزینش با شماست.

بیرون از دعوا ارقام، مزیت‌های کیفی در تجارت اجتماعی موجود است که اشخاص ترجیح می دهند از روش سوشال‌مدیاها دست به خرید ببرند؛ مهم ترین مزیت‌های این تجارت برای مخاطب و بیزینس‌ها به شرح ذیل میباشد:

راحتی و سهولت خرید: مشتریان خرید شل را به خرید یکسری مرحله‌ای ترجیح می دهند.
استعمال از ایده ها سایر: مخاطبان حین خرید میتوانند بیش تر و شل‌خیس نظرها بقیه افراد را مشاهده و زودتر تصمیم آخری برای خرید یا این که عدم خرید را برای خویش نمایند.
خرید در زمان کشف: اشخاص برای خرید نخست در کانال‌های اجتماعی آغاز به سرچ می‌نمایند و در طول گشتن، کالا خویش را کشف می کنند.
خرید تحت عنوان سرگرمی: کسانی در زمان سپری کردن زمان در کانال‌های اجتماعی محصولاتی را مشاهده میکنند که حتی‌در رخ نیاز ممکن میباشد آن را خریداری نمایند.

 





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: