رابط کاربری چیست؟
نوشته شده توسط : عباسی

پباده سازی رابط کاربری (UI) فرآیندی میباشد که طراحان برای ساخت و ساز رابط در قابل انعطاف­افزار یا این که دستگاه‌های طراحی اپلیکیشن رایانه‌‌ای با دقت بر ظواهر، کوشش و یا این که مدل، پیاده­سازی می‌نمایند. غرض طراحان، ساخت رابط‌هایی میباشد که به کارگیری از آنان برای یوزرها سهل و آسان و لذت­قسمت باشد.

پباده سازی رابط استفاده کننده صرفا مرتبط با دکمه‌ها و منوها وجود ندارد. این مسئله درمورد تعامل فی مابین مخاطب با اپ و در اکثری از مفاد، درمورد تعامل در میان تعدادی استفاده کننده از روش آن اپلیکیشن میباشد. این بدان معناست که پباده سازی رابط کاربری تنها درباره با صورت ظاهری یک جنس وجود ندارد، بلکه بیشتر به شیوه کارکرد آن مربوط می شود. علاوه­براین، پباده سازی UI تنهاً دکورا سیون دکمه‌ها و تعیین رنگ‌ها وجود ندارد و بیشتر به گزینش ابزار مطلوب برای ایفا امور می پردازد.
سوالاتی راجع به رابط کاربری چه میباشد؟

پرداختن به مقوله رابط کاربری در اولِ چرخه قدمت جنس امری بسیار حیاتی میباشد چون UI مجموع مورد ها مرتبط با کاربر و مشتریان را در بر می­گیرد. درواقع برقراری ارتباط و تعامل با کاربر نیازمند داشتن یک پباده سازی رابط کاربری اثرگذار و اصولی میباشد و پیاده­سازی صحیح موادتشکیل دهنده می­تواند در تجربه کاربری، لذت بردن مشتریان هنگام به کارگیری از جنس شما و همینطور به کارگیری راحت از آن نیز تاثیر متعددی بگذارد. شما بایستی در آغاز با پباده سازی رابط کاربری و بعد رمزنگاری بک­اندی که آن را تأمین می‌نماید، استارت نمائید.

غرض اساسی از تولید رابط استفاده کننده، معمولی و ریلکس بودن تعامل با مخاطب میباشد. ساخت‌و‌ساز یک رابط کاربری مطلوب فعالیت چندان معمولی‌‌ای وجود ندارد و به مهارت‌های پباده سازی بهتر، ادراک نیازهای استفاده کننده و رغبت زیاد چهت نیل به یک فیض عالی نیاز داراست. علاوه بر نرم افزار، وبسایت ها نیز، نیاز به رابط کاربری دیدنی دارا‌هستند. بیشتر بخوانید:

شایسته ترین پباده سازی UI وبسایت چه خصوصیت‌هایی دارااست؟
چه چیزی سبب ساخت‌و‌ساز یک رابط کاربری خوب می‌گردد؟

پیش از مبادرت به ساخت و ساز یک رابط کاربری برای فرآورده، در بالا می بایست فهم کنیم چه چیزی سبب ساخت و ساز یک رابط کاربری عالی می گردد. می بایست به چه خصوصیت‌هایی دست پیدا کنیم؟

می بایست بگوییم اساساً تمامی رابط‌های بهتر دارنده هشت کیفیت یا این که خصوصیت میباشند و این خصوصیت‌ها عبارتند از:

وضوح:

رابط کاربری با روشن­سازی همگی جوانب از روش گویش، مراحل، سلسله مراتب و استعاره‌هایی از عنصرها بصری، سبب دوری از بروز هرگونه پیچیدگی شود. رابط‌های کاربری روشن، نیازی به دفترچه راهنما ندارند. روشن بودن رابط‌ها سبب میگردند یوزرها هنگام استعمال از آنها کمتر خطا نمایند.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: