طراحی رابط کاربری (UI) ــ زیباسازی اپلیکیشن
نوشته شده توسط : عباسی

می­دانم این گزینه ممکن میباشد با آنچه تا کنون گفتم متناقض به ­لحاظ رسد، البته طبق آمار 94% از برداشت طراحی اپلیکیشن اول ‌­ای که اشخاص از یک نرم افزار گوشی دارا هستند، بر شالوده پباده سازی آن میباشد.

براین اساس در حالی که ظواهر تمامی چیز وجود ندارد، بسیار رابط کاربری (UI)، به وضوح نقش بزرگی را در کیفیت شعور کلی از نرم افزار شما بازی می ‌نماید.
UI و UX را باهم نادرست نگیرید

گرچه UI و UX در بعدها بخش اعظمی همپوشانی دارا‌هستند، البته وظایف متفاوتی دارا‌هستند. در حالی که UX با ارایه اپلیکیشن ‌های کاربردی مناسب و یک تجربه خوشایند برای یوزرها، سطح رضایت آن­ها را ارتقاء می­دهد، UI ظواهر اپ و کارایی بصری آن را تعریف‌و‌تمجید می­نماید (موردها انیمیشنی و …)
مرحله 1: تولید راهنمای مدل

تا به درحال حاضر اپ ‌ای چشم‌اید که از 10 رنگ دکمه متعدد، 5 گرادینت متعدد و 20 فونت مختلف به کار گیری نماید؟ ما هم ندیده ‌­ایم. دلیلش این میباشد اپ‌ هایی که ما هر روزه استعمال می ‌کنیم، طراحانی دارا‌هستند که مطلع میباشند که می ‌توانند از این تله معمول، فقط با داشتن یک راهنمای مدل، اجتناب نمایند.
راهنماهای مدل، بلوک خالق رابط نرم افزار شما میباشند. آن ‌ها مشابه به پالت رنگ برای یک نقاش میباشند. به آن­ها تحت عنوان گروه‌ ای از المان­‌ ها، فونت ‌­ها، رنگ‌ ها و آیکون‌­ هایی نگاه فرمائید که می ‌توانید هنگام تشکیل داد رابط کاربری خویش از در بین آن­‌ ها گزینش نمایید، نوعی سیستم کوچک پباده سازی.

امتیاز دیگری که دارا هستند این میباشد که، می ‌توانند تحت عنوان راهنما برای توسعه و گسترش‌ دهندگان برای رمز گذاری و اجرای رابط نرم افزار شغل نمایند.
مرحله 2: تشکیل داد طرح رندرشده

این مرحله بسیار بی آلایش میباشد. اصولا بایستی تک تک المان ­‌ها را از راهنمای مدل خویش گرفته و آن ‌ها را روی وایرفریم بیندازید (خب شاید پرت کردن موردنیاز نباشد، آن ­‌ها را به آرامی روی وایرفریم پیاده فرمایید).

اگرچه بسیار اصلی میباشد که به راهنمای مدل خویش پایبند باشید، البته برای آپدیت نگه داشتن راهنمای سبکتان، از تغییر تحول چیزها نترسید. راهنمای مدل می بایست یک قسمت زنده باشد که با تغییرات شاخصه ‌­های نرم افزار، تغییر‌و تحول نماید.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: