یادگرفتن پرنور و بی صدا کردن لامپ قوه در طراحی اپلیکیشن نرم افزار اندروید (اولین نوشتهعلمی پروژه شالوده وبسایت برنامه نویس ها)
خب در اولِ این نوشتهعلمی بگم کهاین نوشتهیعلمی اولی نوشتهعلمی پروژه مبنا وب سایت برنامه نویس ها میباشد :)
بریم سراغ پروژه خب امروز میخوایم که یک نرمافزار لامپ قوه بنویسیم در اولِ عمل یک نرم افزار در IDE خویش ساخت و ساز میکنیم
در اولِ فعالیت یک دکمه تولید می کنیم که هنگامی روی آن کلیک شد لامپ قوه پرنور یا این که بی سر و صدا بشود که اینجانب از گذشته فراهم کردم و کد های XML این برگه رو در اختیارتون قرار میدم
xmlns:android=\"http://schemas.android.com/apk/res/android\"
xmlns:app=\"http://schemas.android.com/apk/res-auto\"
xmlns:tools=\"http://schemas.android.com/tools\"
android:layout_width=\"match_parent\"
android:layout_height=\"match_parent\"
android:orientation=\"vertical\">
android:id=\"@+id/linear1\"
android:layout_width=\"match_parent\"
android:layout_height=\"match_parent\"
android:padding=\"8dp\"
android:background=\"#000000\"
android:gravity=\"center_horizontal|center_vertical\"
android:orientation=\"vertical\"
android:layout_gravity=\"center_horizontal|center_vertical\">
android:id=\"@+id/button1\"
android:layout_width=\"match_parent\"
android:layout_height=\"85dp\"
android:padding=\"8dp\"
android:text=\"پرنور\"
android:textSize=\"30sp\"
android:textColor=\"#FFFFFF\"/>
android:id=\"@+id/textview1\"
android:layout_width=\"wrap_content\"
android:layout_height=\"wrap_content\"
android:padding=\"8dp\"
android:text=\"برنامه نویس ها barnamenevisan.org\"
android:textSize=\"12sp\"
android:textColor=\"#FFFFFF\"/>
هم اکنون ما یک دکمه داریم که می توانیم با onclick شدن آن لامپ قوه را پرنور و خموشی کنیم
این از کد های XML حال بریم سراغ کد های جاوا در صدر یک متغیر Boolean تمجید میکنیم یادتان باشد که به طور پیشفرض آن را False قرار بدیم
private boolean on_and_off = false;
اینم از این اکنون دو تابع بنویسیم که هروقت صدا شدن تابع اولیه لامپ قوه را پرنور و تابع دوم لامپ قوه را بی سروصدا نماید
تابع تمجید گردیده برای پرنور شدن لامپ قوه
public void _flashLightOn () {
android.سخت افزار.camera2.CameraManager cameraManager = (android.سخت افزار.camera2.CameraManager) getSystemService(Context.CAMERA_SERVICE);
try {
String cameraId = cameraManager.getCameraIdList()[0]; cameraManager.setTorchMode(cameraId, true); } catch (android.سخت افزار.camera2.CameraAccessException e) { }
}
تابع تعریف و تمجید گردیده برای خموشی شدن لامپ قوه
public void _flashLightOff () {
android.سخت افزار.camera2.CameraManager cameraManager = (android.سخت افزار.camera2.CameraManager) getSystemService(Context.CAMERA_SERVICE);
try {
String cameraId = cameraManager.getCameraIdList()[0]; cameraManager.setTorchMode(cameraId, false); } catch (android.سخت افزار.camera2.CameraAccessException e) { }
}
درحال حاضر بریم سراغ اصل مقاله :)
یعنی وقتی که دکمه ای که در بالا تعریف و تمجید کردیم onclick بشه
private void initialize(Bundle _savedInstanceState) {
linear1 = (LinearLayout) findViewById(R.id.linear1);
button1 = (Button) findViewById(R.id.button1);
textview1 = (TextView) findViewById(R.id.textview1);
button1.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {
@Override
public void onClick(View _view) {
if (on_and_off) {
_flashLightOff();
button1.setText(\"پرنور \");
int[] colorsCRNRK = { Color.parseColor(\"#006aff\"), Color.parseColor(\"#00ffe4\") }; android.graphics.drawable.GradientDrawable CRNRK = new android.graphics.drawable.GradientDrawable(android.graphics.drawable.GradientDrawable.Orientation.BR_TL, colorsCRNRK);
CRNRK.setCornerRadii(new float[]{(int)64,(int)64,(int)64,(int)64,(int)64,(int)64,(int)64,(int)64});
CRNRK.setStroke((int) 0, Color.parseColor(\"#000000\"));
button1.setElevation((float) 12);
button1.setBackground(CRNRK);
on_and_off = false;
}
else {
_flashLightOn();
button1.setText(\"بی سر و صدا\");
int[] colorsCRNIK = { Color.parseColor(\"#ff2800\"), Color.parseColor(\"#ff00f9\") }; android.graphics.drawable.GradientDrawable CRNIK = new android.graphics.drawable.GradientDrawable(android.graphics.drawable.GradientDrawable.Orientation.BR_TL, colorsCRNIK);
CRNIK.setCornerRadii(new float[]{(int)64,(int)64,(int)64,(int)64,(int)64,(int)64,(int)64,(int)64});
CRNIK.setStroke((int) 0, Color.parseColor(\"#000000\"));
button1.setElevation((float) 12);
button1.setBackground(CRNIK);
on_and_off = true;
}
}
});
}
خب اینم از این حال یکم بهتون در ارتباط با کد بالا توضیح بدم
هنگامی که کلیک میشه روی دکمه کد های بالای ما جاری ساختن میشن
یادتونه متغیرمون رو False کرده بودیم؟ درین شرطی که در کد های بالا وجود داره میگه که هنگامی True خلا لامپ قوه رو پرنور کن و متغیر رو True کن
هم اکنون مخاطب برای توشه دوم کلیک که میکنه متغیر ما که True گردیده پس شرط مهم جاری ساختن میشه یعنی لامپ قوه سکوت میشه و مجدد متغیر False میشه
و به همین متد اگه مخاطب مجدد کلیک که کرد لامپ قوه پرنور میشه
خب تموم شد :)
تک تک سورس پروژه رو در یک فولدر ZIP براتون ضمیمه می کنم و میتونید به راحتی به سورس بی نقص دسترسی داشته باشید ;)
همینطور دراین پوشه ، فولدر APK رو هم براتون قرار میدم که کامپایل گردیده همین سورسه
اینجا یه نکته هم بگم :
انقدم اینجانب بی ذوق نیستما بخاطر اینکه سریع کارو تموم کنیم یه مقدار زشت شد وگرنه اعتقادوباور فرمائید بیشتر از اینا ابتکار دارم :)
درضمن خودمونی حرف کردنم توی نوشته ی علمی هم فقط جهت این بود که ریلکس خیس تعامل نمائید امیدوارم سبب ساز دلخوری نشده باشه
امیدوارم به دردتان خورده باشد
غالب و غالب باشید .
:: برچسبها:
طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0