تاریخچه تکوین شبکه‌های‌عمومی
نوشته شده توسط : عباسی

 طراحي اپليكيشن 


کلام کردن درباره‌ی تاریخچه تکوین شبکه‌های‌عمومی ممکن میباشد در صدر یه خرده بدور از ذهن به حیث رسد. به دلیل آن که این کانال‌ها تحت عنوان پدیده‌ای نسبتاً نو در حیث گرفته می گردند. بدین ترتیب تاریخچه طولانی نمی‌قدرت برای آن ها متصور بود. با این حالا در طی یک‌سری ده سال قبل، تکامل کانال‌های اجتماعی به سیرتکامل‌ای بوده میباشد که توانسته‌اند سبک معاش قرن بیست و یکم را تصحیح نمایند.

در واقعیت همان گونه که در گزارش‌های دارای اعتبار نیز نقل شده میباشد؛ امروزه ۳۱٪ از جمعیت دنیا یوزرها فعال کانال‌های اجتماعی می‌باشند و این در معنای تعداد چشمگیر ۲ میلیارد و ۳۰۷ میلیون نفر میباشد. حقیقت دیگری که فهمیدن تکامل این پدیده‌ها را دیدنی‌خیس می کند این میباشد که ۲۷ درصد از یوزرها فعال کانال‌های اجتماعی از روش گوشی به‌این مقر‌ها متصل میشوند.

هیچ توافق صریحی در رابطه سال ظریف صورت‌گیری این کانال‌ها نیست. با این وجود می‌قدرت خاطر نشان نمود که ابزارهای اجتماعی با خصوصیت‌هایی که امروزه ما آن‌ها را میشناسیم در ده سال ۹۰ آغاز به شکوفایی کردند. با این هم اکنون اولی آرم‌های صورت‌گیری کانال‌های اجتماعی به سال‌های پیشین برمی‌گردد.

تاریخچه تکوین شبکه های مردمی
چه وقتی کانال‌های اجتماعی پدیدار شدند؟
اولی بذر آنچه که امروزه تحت عنوان کانال اجتماعی تلقی می گردد، یک‌سری ده سال پیش کاشته شد. در سال ۱۹۷۱ اولی پست الکرونیکی عالم فی مابین دو رایانه‌ای که در کنار هم بودند رد و بدل شد. این فعالیت به وسیله ری تاملینسون انجام شد.

بعد ها یعنی در سال ۱۹۷۸، BBS (بولتن بورد سیستم) از روش خطوط تلفنی توانست به یوزرها خویش آدرس اینترنتی ارسال نماید. همینطور اولیه ورژن از مرورگرهای اینترنتی در به عبارتی سال و از روش پلتفرم Usenet به دنیا معرفی شد. در همین راستا در سال ۱۹۹۱ مجموعه برنرز لی لهجه HTML را ابداع کرد؛ در آن عصر این گویش آرم‌گذاری یکی‌از موادسازنده اساسی برای دسترسی سهل وآسان به مرورگر اینترنت بود.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: