چرا باید Django را یاد بگیریم
نوشته شده توسط : عباسی

چرا بایستی Django را خاطر بگیریم
این کادر‌ورک بدون پول و منبع گشوده (open source) میباشد، و دارنده یک طراحی اپلیکیشن در مشهد جامعه پییشرفته و فعال، مستندات خوب،‌ و آیتم‌های بخش اعظمی برای استعمال بدون‌پول و مبلغی میباشد.

Django به جهت خصوصیت توسعه و گسترش سریع، بسیار آیتم تقاضا قرار میگیرد. تشکیل داد نرم افزار بعداز عده‌آوری نیازهای مشتری فرصت یه خرده می گیرد. Django به سیرتکامل‌ای پیاده سازی شد‌ه‌است که اکثری از مفاد را به طور خود کار تنظیمات می‌نماید، همینطور مراقب دردسرهای پیشرفت اینترنت هست، ‌به این ترتیب ما میتوانیم تنها بر بسط نرم افزار‌ها تمرکز کنیم.

Django به شما یاری می‌نماید تا قابل انعطاف‌افزارهایی را بنویسید که:

بدون نقص می‌باشند

Django حدودا تمامی کارهایی را که گسترش‌دهندگان ممکن میباشد بخواهند فارغ از تنظیمات خاصی اعمال دهند را ارائه میدهد. ازآنجاکه کلیه آنچه که شما نیاز دارید بخشی از یک فرآورده میباشد، کلیه مورد ها به طور یک دست با هم عمل می‌نمایند،‌ از اصول پیاده سازی سازگار تقلید می‌نماید و مستندات کلان و آپ تو دیت داراست.

تمامی‌کاره می باشند

Django قادر است برای تشکیل داد نسبتاً هر نوع اینترنت‌سایتی، از سیستم‌های مدیر محتوا و ویکی گرفته تا کانال‌های اجتماعی و تارنما‌های خبری، مصرف شود. می تواند با هر کادر‌ورک سمت کلاینتی فعالیت نماید،‌ و می تواند محتوا را حدودا در هر فرمتی (ازجمله HTML، RSS feeds، JSON، XML و غیره) ارائه دهد.

از حیث داخلی، در حالی که گزینش‌هایی را برای حدودا هر سعی موردنیاز شما آماده می‌نماید (برای مثال یک‌سری مقر داده دوستداشتنی و غیره)، می تواند در شکل بایستگی برای به کار گیری کامپوننت‌های دیگر نیز پیشرفت یابد.
امنیت دارا هستند

Django با ارائه قاب‌ورکی که برای \"اعمال شغل های صحیح\" مهندسی گردیده‌است تا به طور اتومات از اینترنت‌تارنما حفظ نماید، به توسعه و گسترش‌دهندگان یاری می‌نماید از اکثری از مشکلات رایج امنیتی خودداری نمایند. برای مثال Django یک نحوه امن برای مدیر اکانت‌های کاربری و راز عبورها، دوری از مشکلات رایج مانند قرار دادن داده ها session در کوکی‌ها در‌حالتی که جراحت‌پذیر می‌باشند یا این که ذخیره‌سازی بی واسطه راز عبور به مکان هش کردن (hash) آن آماده می‌نماید.

هش کردن سر عبور یک مقدار با ارتفاع اثبات میباشد که با ارسال راز عبور از روش تابع هش رمزگذاری تولید می شود. Django می تواند با اجرای آن از روش تابع هش و مقایسه خروجی با مقدار هش ذخیره‌گردیده،‌ تحقیق کند که آیا سر عبور وارداتی درست میباشد یا این که نه. با این هم اکنون،‌ به جهت ماهیت \"یک طرفه\" تابع، حتی در حالتی که یک مقدار هش ذخیره گردیده به خطر بیفتد،‌ برای مهاجم طاقت فرسا میباشد تا راز عبور مهم را به دست آورد.

Django به طور پیش‌فرض مراقبت در قبال بخش اعظمی از زخم‌پذیری‌ها، مثلا تزریق SQL،‌ cross-site scripting (حمله Xss)، cross-site request forgery (حمله CSRF)، و clickjacking (به هکرها اذن می دهد تا مورد ها مخرب را زیر پوشش محتوا در یک وب سایت رسمی پنهان نمایند) را فعال می‌نماید.

مقیاس‌پذیر میباشند

Django از یک معماری غیر اشتراکی بر پایه ی کامپوننت استعمال می‌نماید (هر بخش از معماری غیر وابسته از قسمت دیگر میباشد و از این رو در شکل نیاز میتواند جایگزین خواهد شد یا این که تغییر و تحول یابد). داشتن یک طلاق بدیهی در بین نصیب‌های متفاوت به‌این معناست که میتواند با اضافه کردن طاقت فرسا‌افزار در هر سطح، سرور caching، سرورهای مقر داده،‌ یا این که سرورهای اپ، برای ارتقا ترافیک مقیاس‌پذیر باشد. بعضا از به هم ریخته‌ترین تارنما‌ها، Django مقیاس‌گردیده را با توفیق ایفا کرده‌اند تا منظور‌های خویش را برآورده سازند (مثل اینستاگرام و Disqus).

امکان محافظت دارا هستند

کد Django با به کارگیری از اصول و الگوهای پیاده سازی مندرج میباشد که سبب ساخت کد قابل به کار گیری دوباره و قابل محافظت میگردد. به صورت خاص، از اصل عدم تکرار کد (DRY) به کارگیری می‌نماید، بدین ترتیب هیچ تکرار غیرضروریی نیست و ترازو کد را کاهش می دهد. این کادر‌ورک همینطور تیم‌بندی عملکردهای مرتبط را به نرم افزار‌های قابل به کار گیری دوباره رواج می دهد، و در سطح تحت‌خیس، کدهای مربوطه را به ماژول‌ها (در امتداد الگوی MVC) مجموعه‌بندی می‌نماید.

قابل حمل می‌باشند

Django در پایتون درج شده میباشد،‌ که بر روی پلت‌هیبت‌های متعددی جاری ساختن می گردد. این بدان معناست که شما به هیچ پلت‌هیبت سرور خاصی متعلق نیستید و می توانید نرم افزار‌های خویش را بر روی موردها اکثری همانند لینوکس،‌ ویندوز و Mac Operating System X اعمال فرمائید. علاوه‌براین،‌ Django به نیکی بوسیله بخش اعظمی از ارائه‌دهندگان web hosting هواخواهی میشود، که اکثر زمان ها زیرساخت‌های خاص و مستنداتی برای هاستینگ وبسایت‌های Django ارائه می دهند.

Django چقدر دوستداشتنی میباشد؟

هیچ اندازه‌گیری قطعی و در دسترسی برای محبوبیت کادر‌ورک‌های سمت سرور نیست. خوب میباشد بگوییم که آیا Django به اندازه کافی دوست داستنی میباشد تا از خطاها پلت‌هیبت‌های خیر چندان دوستداشتنی دوری نماید؟ آیا فرآیند تکامل را ادامه میدهد؟ آیا در شکل نیاز به آن قادر است امداد‌کننده باشد؟ آیا در شکل یادگیری Django فرصتی برای شما وجود داراست که بتوانید درآمدزایی نمایید؟

با دقت به تعداد وب سایت‌های پر کاربرد که از Django به کارگیری می‌نمایند،‌ تعداد اشخاصی که در codebase همیاری می‌نمایند، و تعداد اشخاصی که هم به طور بدون پول و هم مبلغی از آن تامین می‌نمایند، پس می‌قدرت ذکر کرد آری، Django یک قاب‌ورک دوستداشتنی میباشد.

وبسایت‌های مشهوری که از Django به کارگیری می‌نمایند عبارتند از Pinterest، Instagram، Disqus، Mozilla،Knight Foundation، MacArthur Foundation، National Geographic و اکثری مفاد دیگر.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: