طراحان باید دست در دست توسعه‌دهندگان کار کنند
نوشته شده توسط : عباسی

برای ساخت‌و‌ساز اینترنت‌وبسایت ایمن برای مشتریان و یوزرها، طراحان اینترنت طراحی اپلیکیشن در مشهد می‌بایست در هنگام ایجاد کرد اینترنت‌وب سایت با توسعه و گسترش‌دهندگان اینترنت همیاری نمایند. تا قبل از این، طراحان اینترنت ما یحتاج عدم وجود با پیشرفت‌دهندگان فعالیت نمایند؛ نگرانی اساسی آنان front-end بود، در حالی که بسط‌دهندگان بر روی back-end تمرکز داشتند. امروزه و در آجل، طراح و توسعه و گسترش‌دهنده اینترنت می بایست با یکدیگر فعالیت نمایند تا تصمیم بگیرند گونه های داده‌ها را چه گونه گردآوری‌آوری نمایند، همینطور چه‌گونه آنها را بازیابی، به کار گیری و تامین نمایند.

همیاری اثرگذار در بین طراح اینترنت و پیشرفت‌دهنده اینترنت می بایست بر اساس طرز نگاه و کارکرد اینترنت‌ُوب سایت و همینطور روش رئیس و نگهداری از داده ها فردی استفاده کننده باشد. به حافظه داشته باشید، هواخواهی از استفاده کننده مراقبت از مشتری شما میباشد، که ما‌را به نقطه آتی و پایانی هدایت می‌نماید.

Front-End نقشی را در حمایت از حریم فردی مشتری اجرا می‌نماید

زخم‌پذیری تزریق اسکریپت (XSS) حتی میتواند کمپانی Fortune-500 را ناچار نماید تا اینترنت‌تارنما خویش را از عمل بیندازد و در سود آوازه مارک و درآمد ما یحتاج خویش را از دست بدهد.

در حالی که اکثر مهاجمان عمدتا در قبلی بر روی back-end تمرکز می‌کردند، front-end نیز دیگر از دست حمله ها جدیدی که از اپ‌های اینترنت فرنگی و میکروسرویس‌های مرتبط با اینترنت‌وبسایت فایده می برند در پشتیبانی وجود ندارد.

به همین عامل، طراحان اینترنت بایستی اعتنا بیشتری به APIها، عنصرها HTML5، iframeها، کوکی‌ها و اشتراک منابع متقابل مبدأ (CORS) داشته باشند. کلیه این مکانیزم‌ها آکنده از زخم‌پذیری‌های امنیتی می باشند، که به‌این معناست که طراح اینترنت مدرن می بایست دور اندیشی امنیتی داشته باشد تا از اینترنت‌تارنما‌ها در قبال حمله ها XSS نگهداری نماید.

توده‌بندی

در قبلی، صرفا کمپانی‌های میزبانی اینترنت و تصویب دامنه جراحت‌پذیری هجوم ها اینترنت را به عهده می‌گرفتند. با این حالا، امروزه گزینه‌ها عوض شده‌اند و طراح و گسترش‌دهنده اینترنت میتوانند وقتی که مهاجمان اینترنت‌وب سایت را به خطر می‌اندازند منجر سقوط وبسایت شوند.

شما می بایست خودتان را در کلیه مسائل امنیتی اینترنت یادگرفتن دهید تا از حریم فردی مشتری حفظ نمائید و سرویس ها بهتری را ارائه دهید، حتی پیش از اینکه آغاز به تایپ کردن کد فرمایید. هوشیاری امنیتی طراح و بسط‌دهنده اینترنت در دنیای دیجیتال امروز بسیار مناسب هست، به ویژه در حالتی که در لحاظ داشته باشید که طبق گزارش Kaspersky، در هر 40 ثانیه یک حمله بوسیله هکر صورت می دهد.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: