نرم افزار مثال‌ای را مقیاس‌پذیر
نوشته شده توسط : عباسی

برای این که‌این نرم افزار مثال‌ای را مقیاس‌پذیر بکنیم، می بایست اینترنت‌سرور را از مقر داده جداگانه کنیم. براین اساس میتوانیم تعدادی گره نرم افزار داشته باشیم که سرور مقر داده مشترکی دارا هستند. این قدم در آغاز میباشد و با کاهش توشه اینترنت‌سرور، سبب بهبود اندکی در کارایی نرم افزار می‌گردد.
برای ساخت مقیاس‌پذیری اضافه می بایست مبادرت به پیاده‌سازی یک گوشه و کنار توزیع توشه برای مقر داده نیز بکنیم. در نوشته‌علمی «کلاستر تعدادی گره‌ای MySQL روی اوبونتو ۱۸.۰۴» به طریق پیاده‌سازی چنین کلاستری پرداخته‌ایم.
نگهداری یکپارچگی جلسه‌های یوزرهاهنگامی که نرم افزار از سرور مقر داده غیروابسته شد، میتوانیم روی خطاها خاصی که در پیاده‌سازی PHP موجود است، متمرکز شویم. در آغاز بایستی یک طریق برای مدیر گردهمایی‌های یوزرها دربین گره‌های متعدد پیداکنیم. پیرو یک سری رویه متفاوت برای این مراد باز‌بینی گردیده‌اند.

 طراحي اپليكيشن 

مقر‌های داده ارتباط‌ای و Filesystem های کانال‌ایاشخاص متعددی از این رویه برای ذخیره‌سازی داده‌های گرد هم آیی یوزرها در مقر‌های ارتباط‌ای مانند MySQL به کار گیری میکنند، چون پیاده‌سازی آن نسبتاً سهل وآسان میباشد. با این هم اکنون، این‌راه‌حل مطلوبیت متعددی ندارد، چون سربار متعددی بیشتر می‌نماید. این سربار ناشی از این حقیقت میباشد که برای هر درخواست می بایست عملیات تلاوت و تایپ کردن روی مقر داده رخ بگیرد و در موردها ترافیک بالا، مقر داده معمولاً اول بخشی میباشد که از عمل می‌ افتد.

به صورت شبیه به کار گیری از filesystem کانال‌ای نیز یک چاره میباشد که پیاده‌سازی سادگی داراست، زیرا مستلزم تولید تغییراتی در کد برنامه وجود ندارد. ولی filesystem کانال‌ای به جهت عملیات تلاوت/تایپ کردن کُند میباشد. زیرا در این زمینه نیز برای هر درخواست می بایست یک توشه عملیات تلاوت یا این که تایپ کردن چهره بگیرد و این قضیه تأثیری منفی روی همت نرم افزار دارااست.
جلسه‌های چسبنده (Sticky Sessions)گرد‌همایی‌های چسبنده در سرور توزیع توشه رئیس می گردند و مستلزم تولید هیچ تغییری در گره‌های نرم افزار نیستند و از این رو بی آلایش‌ترین نحوه برای رئیس جلسه‌های یوزرها محسوب می گردند. بنابراین سرور توزیع توشه کاربرانی که وارد اکانت کاربری خویش در نرم افزار گردیده‌اند را همواره به سرور یکسانی که داده ها گرد‌همایی در آن ذخیره شده‌است انتقال می دهد و براین اساس نیازی به اشتراک داده ها گرد هم آیی بین گره‌های متفاوت نیست.





:: برچسب‌ها: طراحي اپليكيشن ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: