استفاده از JSDoc برای اضافه کردن اطلاعات مربوط به نوع داده به کامپوننت های Vue
نوشته شده توسط : عباسی

مورد های کامپوننت Vue دارنده دیتا، prop ها، محاسبات و متدهایی طراحی اپلیکیشن در مشهد است که وقتی که با داده ها مرتبط با نوع داده مهیا میگردند میتوانند تجارب اپ نویسی را بهبود ببخشند.

دیتا:

ما بایستی یک عبارت @type را برای مشخصات مهیا کنیم که ممکن میباشد اثبات باشند، مثلا:

 

در نصیب بالا گزینه ها دارنده داده ها نوع داده ناقصی می‌باشند، براین اساس ما بایستی عبارت @type را برای این دو خصوصیت داشته باشیم.

 

قابلیت و امکان کامل شدن اتوماتیک و همچنین داده ها نوع داده برای دیتا درین Context مو جود میباشد که می‌توانید آن را به حساب آوردن کرده و مدیر نمایید.

Prop ها

برای پراپ های ابتدایی VS Code این امکان را دارا میباشد که نوع داده داده ها را به طور اتومات تشخیص دهد.

 

 

با این هم اکنون در حالتی‌که شما یک شی و یا این که یک آرایه از نوع داده داشته باشید به کارگیری از قابلیت و امکان تشخیص اتومات نوع داده داده ها بی استعمال می گردد. در مورد ها شبیه ما میتوانیم نوع داده داده ها را با استعمال از عبارت @type مهیا کنیم.

 

این حتی با تشخیص دهنده مورد های سینتکس در prop ها نیز شغل می نماید.

 

وقتی که شما اسم prop را تحت عنوان یک آرایه تعریف و تمجید می‌کنید، این فعالیت یه خرده بغرنج میباشد که داده ها نوع داده را مهیا نمائید. استعمال از آرایه اسم ها برای تعریف و تمجید prop ها پاره ای دلسرد کننده میباشد.

 

ایفا محاسبات

برای خصوصیت های محاسبات اینترفیس نوع داده بازگشتی اتوماتیک آن طور که انتظار می رود شغل نمی نماید البته آن یک خصوصیت محاسبات تحت عنوان سفارش آماده می نماید.

 

بدین ترتیب با استعمال از یک عبارت @returns ما قادر خواهیم بود داده ها نوع داده را برای مقدار برگشتی مهیا کنیم.

 

متدها:

اسم متدها در لیست پیشنهادات این Context جان دار میباشد ولی دارنده نوع داده داده ها وجود ندارد.

 

دراین مکان ما یک سیاق توده را مشاهده می‌کنیم که یک پارامتر از نوع متن را اخذ می نماید و یکی را تحت عنوان مقدار بازگشتی گشوده می گرداند، داده ها پیش گویی خود کار اکنون سودمند میباشد و در‌صورتی‌که ما بتوانیم داده ها نوع داده را برای پارامتر متنی مهیا کنیم ما خواهیم توانست داده ها جامعی از typed language بدست بیاوریم. ضمن این ما برای افزودن نوع اطلاعات به پارامترها قادر خواهیم بود از عبارت @param استعمال کنیم.

 

ما می‌توانیم حتی چنانچه اسلوب از روی اسم آن قابل شناسایی وجود ندارد یک توضیح جزئی از روال را مهیا کنیم.

 

آیا قادر خواهیم بود نوع خاصی از اطلاعات را در جاوا اسکریپت نظارت کنیم؟

آری این عمل قابلیت پذیر میباشد و برای آن فقط کافی میباشد امر //@ts-check را به اولِ اسکریپت خویش در پوشه .vue اضافه فرمائید.

 

در صورتی شما می‌خواهید تحقیق نوع خاصی از اطلاعات را در پروژه فعال نمایید می بایست یک پوشه Jsconfig.json را به ریشه پروژه خویش اضافه فرمایید.

{

\"compilerOptions\": {

\"check Js\": true

}

}
شما همینطور میتوانید آیتم های دیگری را نیز برای جاری ساختن دادن این عمل تعیین فرمائید که برای این عمل صرفا کافی میباشد وقتی را صرف جست و جو در وب فرمایید و مطمئن باشید که به جواب خویش خواهید رسید.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: