خطاهای رایج در طراحی اپلیکیشن اندروید و راهکار هایی برای رفع آنها
نوشته شده توسط : عباسی

 طراحی اپلیکیشن در حالتی‌که به عنوان یک بسط دهنده اپلیکیشن تازه شروع به کار فن ی ای کردید و در حین پروژه طراحی اپلیکیشن اندروید خود با نادرست های مکرری رو به رو می شوید و همین برهان نگران کننده سرعت کار شما‌را به شدت کاهش می دهد به شما سفارش می کنیم در‌این نوشته ی علمی با ما یاروهمدم باشید تا به مرور فاحش ترین خطاهای رایج در طراحی اپلیکیشن اندروید پرداخته و روش کارهایی دارای فایده در راستای بر طرف کردن آن‌ها ارائه نماییم.

محاسبه و باز بینی خطاهای رایج در در طراحی اپلیکیشن اندروید
خطای رایج 1: ActivityNotFoundException
این خطا از پاراگراف خطاهایی است که بسیاری از بسط دهندگان اپلیکیشن به وفور با آن عکس العمل میکنند و معمولا زمانی فیس می دهد که شما قصد باز کردن یک Activity دارید و این Activity در منیفست تعریف نشده می باشد.

در‌حالتی که بخواهیم به صورت تخصصی تر به توضیح این خطای رایج در طراحی اپلیکیشن اندروید بپردازیم می بایست بگوییم که خطای ActivityNotFoundException زمانی به شما نمایش داده میشود که فراخوانی startActivity (Intent) یا یکی نسخه های آن به دلیل اینکه Activity حاذق به اجرای Intent موردنظر نیست، شکست میخورد.

راهکار رفع خطای ActivityNotFoundException : فایل منیفست را باز کرده و مطمئن شوید که همه اکتیویتی های خود را تعریف و تمجید کرده اید و هر اکتیویتی را به صحت و با نام بی نقص کلاس یا یک نقطه به عنوان مخفف نام پکیج تعریف‌و‌تمجید کرده اید.
خطای رایج2 : ClassCastException
یکی از از سایر از خطاهای رایج در طراحی اپلیکیشن اندروید خطای ClassCastException می باشد که به جاوا مربوط می گردد. این غلط معمولا وقتی چهره می‌دهد که بخواهیم عمل cast را به غلط انجام دهیم. برای مثال فرض فرمایید یک متغیر از مدل رشته می باشد و بخواهیم آن را با یک int جمع کنیم در چنین شرایطی بایستی شاهد خطایClassCastException باشیم .

راهکار رفع خطای ClassCastException : مکان این خطا را بوسیله Log Error پیدا کرده و cast را درست انجام دهید.
خطاهای رایج در طراحی اپلیکیشن اندروید

خطای رایج3: Error converting byte to dex
این غلط معمولا بعداز به روزرسانی پروژه build.gradle چهره می دهد.

راهکار رفع خطای Error converting byte to dex : برای رفع این نادرست توصیه می کنیم در آغاز پروژه را Clean و سپس Rebuild کنید. در صورتی‌که درست نشد به package name کلاس مورد نظر را ارزیابی نمائید که مانند package name در پوشه Manifest باشد
خطای رایج4: INSTALL_FAILED_INSUFFICIENT_STORAGE
این خطا نشان دهنده عدم فضای ذخیره کافی روی دستگاهی می باشد که قصد دارید اپلیکیشن خود را روی آن اجرا فرمائید.

راهکار رفع خطای INSTALL_FAILED_INSUFFICIENT_STORAGE: معمولا راه اندازی مجدد دستگاه منوط به رعایت یک‌سری نکته میتواند راه‌حل ساز حل نقص‌ باشد. در صورتیکه از دیوایس مجازی به کارگیری می کنید، آنرا ببندید، آن گاه AVD Manager را باز نمایید و دیوایس مورد نظر خود را پیدا کرده و مورد Edit را بزنید، بعد مورد Show Advanced Settings را بزنید و آیتم Memory and Storage را پیدا نمائید، و میزان خیال و خاطر این دیوایس را افزایش دهید.
در شرایطی‌که از یک گوشی یا هر سیرتکامل اسمارت فون به کار گیری می‌کنید، مقداری حافظه با پاک کردن مواردی اضافی تولید نمائید.
خطای رایج 5: NullPointerException
به جرعت می توان بیان کرد شناخته شده ترین غلط در طراحی اپلیکیشن اندروید در بین توسعه دهندگان خطای NullPointerException است. این اشتباه وقتی اتفاق می افتد که شما به یک شی که جان دار نیست ارجاع می دهید.

راهکار رفع خطای NullPointerException : برای رفع این نقص‌ کافیست علت تولید exception را یافته و در صدد ترمیم آن بیایید





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: