معرفی انواع زبان برنامه نویسی اپلیکیشن
نوشته شده توسط : عباسی


کورونا(Corona):


به دنبال معرفی، به لهجه کورونا می رسیم.
این لهجه هم یک کدام از دیگر از مورد‌های بی آلایش برای نرم افزار نویسی اندروید طراحی اپلیکیشن میباشد که بسیار قوی میباشد و توان در اختیار گرفتن اکثری ارائه می دهد. کدنویسی در با گویش کوروناLUA بسیار بی آلایش خیس از جاوا میباشد. و دیدنی خیس اینکه، بوسیله Corona SDK( کیت گسترش اپلیکیشن) کلیه چیز معمولی‌خیس هم میگردد.
پشتیبانی از مجموع کتابخانه‌های ساکن، اذن میدهد تا شما نرم افزار خویش را برای سیستم استدلال‌های متفاوت منتشر فرمایید.

Corona یک چارچوب ایده آل برای سرعت بخشیدن به اپلیکیشن ها و بازی ها برای دستگاه های گوشی و سیستم های دسکتاپ میباشد، معنا این گزاره را می‌دانید؟
یعنی شما می‌توانید پروژه خویش را یک توشه تولید فرمایید و آن را به اشکال مختلفی از دستگاه ها، برای مثال Apple IPhone،iPad، تلفن های Android، تبلت ها، مک دسکتاپ، ویندوز دسکتاپ و حتی تلویزیون های متصل مثل Fire Tv، Apple Tv و Android Tv متصل فرمائید و از آن به کارگیری نمائید.

اعتنا:
برای کدنویسی این گویش می بایست از یک ویرایشگر متن مثل Notepad++ به کارگیری فرمائید و می توانید کدها را در مشابه‌ساز، فارغ از اینکه کامپایل شوند اجرا نمائید و به یاری ابزار آنلاین به راحتی می‌قدرت از اپ اندروید درج شده، خروجی APK گرفت.
کورونا هم مانند دیگر لهجه های اپ نوسی نیاز به علم نرم‌افزار نویسی داراست، ولی نقطه استارت خیر برای آغاز میباشد.
این مورد برای کسانی که می خواهند نرم‌افزار ی نسبتا معمولی ای ساخت و ساز نمایند خوب میباشد، ولی برای تبدیل شدن به یک نرم‌افزار نویس رشته‌ای مطلوب وجود ندارد.
نکته قابل توجه: چنانچه پیش از این سوابق فعالیت با Action Script رو دارید سفارش می کنم از کورونا به کارگیری فرمایید.

فون گپ(PhoneGap):

 

در شرایطی که یک طراح اینترنت بوده اید و به‌این واسطه با HTML و CSS و احتمالا جاوااسکریپت آشنا میباشید، می توانید به لطف فون گپ، سوای نیاز به یادگیری بقیه لهجه های نرم‌افزار نویسی اندروید ، اپ خویش را ساخت‌و‌ساز فرمائید.

این گویش بوسیله Apache Cordova پباده سازی گردیده و اجازده میدهد تا با به کار گیری از کدهایی که برای ساخت‌و‌ساز یک وبسایت ( HTML CSS and JavaScript ) استعمال می کنیم یک اپلیکیشن اندروید ساخت و ساز کنیم. در واقع همچون اکران یک کاغذ اینترنت فعالیت می‌نماید البته یک اپلیکیشن اندروید در خروجی می دهد.
برای اکثری از وظایف ،این مورد مطلوب میباشد البته چنانچه میخواهید بگویید که یک اپ نویس اندروید می‌باشید، بهتر میباشد یکی از دیگر از آیتم‌های جان دار در لیست را تعیین فرمایید.
لهجه های نرم افزار نویسی تلفن همراه برای سیستم برهان IOS:
سوئیفت(Swift):


گویش اپ نویسی سوئیفت در سال ۲۰۱۴ در کنفرانس جهانی بسط دهندگان اپل موسوم به WWDC برای اپ نویسی آی وی اس وسایر سیستم های مربوط به آن و همینطور لینوکس معرفی و تحت عنوان گویش اول برای بسط نرم‌افزار های iOS و سیستم عامل X تولید شد.
در به عبارتی سال با یک بروز رسانی به ورژن ۱٫۲ افزایش پیدا کرد و در سال ۲۰۱۵ گشوده در کنفرانس WWDC به ورژن ۲ بروز شد.در به عبارتی سال ۲۰۱۵ در ورژن ۲٫۲ متن گشوده (Open Source) شد.

پس در حالتی‌که می‌خواهید مبادرت به ساخت‌و‌ساز نرم افزار برای سیستم ادله ios نمایید:
شایسته ترین گویش اپ نویسی گویش سوئیفت هست.
شنیده ها حکایت از این دارااست که گوگل قصد داراست از Swift تحت عنوان گویش نرم‌افزار نویسی سطح بالای خویش به کارگیری نماید و برای جاوا، این فرمانروای مغرور ضربه بسیار سهمگینی خواهد بود.
در حالتی‌که گوگل Swift را به مکان جاوا تحت عنوان لهجه نرم‌افزار نویسی سطح بالای خویش گزینش نماید، می اقتدار به جرأت ذکر کرد وقت خداحافظی جاوا از پادشاهی و تاجگذاری Swift خواهد بود.

کلمه سوئیفت به چه معناست؟
در معنای تجارت میباشد و این اسم به خیر بیان‌کننده خصوصیت های خارق العاده این گویش در تجارت میباشد. گزینش این اسم برای گویش سوئیفت یعنی: طراحان این لهجه با‌یقین مطمئن بوده اند که با پباده سازی سوئیفت تجارت های مربوط به اپلیکیشن نویسی در عالم به شدت متحول خواهند شوید. پس در شرایطی که به تامل آن میباشید که در دنیای تجارت برای خویش جایی پیدا فرمایید ، شما بایستی تاکید می‌کنیم می بایست به سراغ این لهجه بروید.
آبجکتیو- سی(Objective-c) :


گویش اپلیکیشن نویسی Objective C اولی توشه در سال ۱۹۸۰ به وسیله کمپانی اپل آیتم به کارگیری قرار گرفت.
Objective C در طی ارائه برای اپ نویسی hardware های این مجموعه بوسیله اپل تایید شد.
آبجکتیو سی یک گویش اپ نویسی شی گرا و یک سری منظوره می‌باشد که کاربردهای پهناور ای دارااست. در شرایطی که بخواهیم طریق به وجود داخل شدن آبجکتیو سی رو آیتم محاسبه در اختیار بگذاریم بایستی بیان‌کنم آبجکتیو سی از لهجه نرم‌افزار نویسی سی و با افزودن مفاهیم مرتبط با ارسال پیام از اسمال تاک به لهجه سی ساخته شده است.
قبل از روی فعالیت وارد شدن گویش اپلیکیشن نویسی سوئیفت هسته مهم برای ایجاد قابل انعطاف افزارهای مطلوب چه بود؟
آری صحیح حدس زدید؛ گویش آبجکتیو سی هسته مهم برای APPLE ،iOS و Operating System X بود و بعد از آنکه سوئیفت ابتکار عمل شد مکان آن را در مورد نرم‌افزار سازی برای APPLE و iOS گرفت.
اما چنانچه نگاهی به سایت Stack Owerflow بیندازید از کامنت ها متوجه خواهید شد:
اکثر زمان ها برنامه نویسان هنوز هم ترجیح می‌دهند با آبجکتیو سی عمل نمایند و به سمت سوئیفت نرفته اند. آمارها در Github نیز نشان می‌دهد که برنامه نویس ها همچنان ترجیح می‌دهند پروژه های خویش را در آبجکتیو سی ساخت و ساز نمایند.
این آمار نشان دهنده آن میباشد که قرار وجود ندارد در یکسری سال آینده تغییرات سریعی چهره دهد و یا این که همان لهجه آبجکتیو سی قرار وجود ندارد که در آینده مجاورت صحنه رقابت را سوراخ کنند و هم چنان با اقتدار در جایگاه خویش باقی‌مانده میباشد.

میپندارید برهان آن چه می‌باشد؟
این فرمان دو برهان عمده دارااست:
نخستین: آنکه سپرده گذاری های اکثری بر روی گویش آبجکتیو سی در موضوع ایجاد نرم‌افزار ها شده‌است
دوم: آنکه قاب ورک اپ ها حتی بعداز آنکه سوئیفت بتواند مکان خویش را در‌این عرصه گشوده نماید همچنان به آبجکتیو سی متعلق خواهد بود.
براین اساس یادگیری گویش آبجکتیو سی و ساخت یک اپ گوشی در آن قادر است همچنان بها وقت گذاشتن داشته باشد. اعتنا داشته باشید که‌این لهجه بسیار کار کشته میباشد و شما می‌توانید به آسانی هر نوع اپلیکیشنی را در آن تولید کنید و این عمل برای اشخاصی که با این گویش شناخت متوسطی داشته باشند فعالیت چندان مشکلی نخواهد بود و می اقتدار ذکر کرد که به مراتب بسیار بی آلایش خیس از ساخت نرم‌افزار در بخش اعظمی لهجه های دیگر می‌باشد.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: