انتخاب نام اپلیکیشن
نوشته شده توسط : عباسی

انتخاب نام اپلیکیشن

 فرا حوزه‌ ای تصور کنید


کمپانی‌های کوچک طراحی اپلیکیشن متعددی به طور ناحیه‌ای عمل می‌نمایند. این به آن معنا وجود ندارد که نام کمپانی شما هم باید برمبنای محدوده جغرافیایی شما باشد. در حالتی‌که شما برای مشتریانی در بازار محلی کار می کنید، آن‌ها این را به نیکی می دانند و شمارا می‌شناسند. افزودن اسم ناحیه به کسب و کارتان صرفا تاکید می‌نماید که شما نیز به لیست بلند بالای بقیه کمپانی‌های محلی با اسامی شبیه اضافه گردیده‌اید.

پهناور‌خیس بیاندیشید!

بدین بیندیشید که ممکن میباشد در آینده مارک شما پیشرفته و قصد صادر کردن فرآورده و سرویس ها خویش را به کشورهای دیگر داشته باشید. این نکته را به حافظه داشته باشید که تلفظ بعضی حروف و کلمه ها در گویش‌های دیگر قابلیت و امکان پذیر نبوده و یا این که با اختلال یاروهمدم میباشد. مثلا حروف ق و خ در گویش انگلیسی و حروف گ، چ، پ و ژ در گویش عربی.

قدم بالاتر این میباشد که تا آنجا که ممکن میباشد همت فرمایید اسم منتخب شما تداعی کننده مفاهیم نامناسب در بقیه زبانها نبوده و همینطور توسعه و گسترش مارک شما در بازار مقصود با ایراد مواجه نگردد.

نوشته ی علمی دارای ارتباط » عبارات کلیدی با استراتژی برندسازی شما چه ارتباط‌ای داراست؟

مثال بارز این قضیه برای مارک آب میوه‌های زم زم (Zam Zam ) وقوع افتاد که با دقت به اینکه این مارک تداعی کننده معنا خاصی در ذهن مخاطبان محصول ها کمپانی در سرزمین ایالات متحده عربی ساخت‌و‌ساز می‌نمود از سوی دولت این سرزمین ناچار به تغییر و تحول آن به Zem Zem شوید. و یا این که مارک دارای شهرت لبنیات ساخت استرالیا که بدون چاره شد با اسم پنیر کیبی، که تغییر و تحول یافته کلمه اساسی میباشد به بازار ایران وارد خواهد شد.

اتفاقاتی از این دست میتواند ضربه مهلکی به برندهای شناخته گردیده وارد آورد که مرمت مارک و یا این که شناساندن مارک تازه ممکن میباشد نیازمند سپری کردن وقت و انرژی بسیار خواهد شد.

 

- از برندسازی با اسم فردی خودداری کنید


برخی از کارآفرینان رغبت دارا‌هستند که کسب و فعالیت خویش را به اسم خودشان تثبیت نمایند. در صورتی‌که قرار گردد روزی کمپانی به فروش رسد، اسم شرکتی که به اسم موسس آن میباشد برای خریدارن احتمالی آن کمتر دیدنی میباشد.

 

۱۷- گزینش اسم کلیشه ای


در هنگام گزینش اسم ناخودآگاه پروسه تفکرات به سمت وسوی تعیین اسامی براساس استعاره می رود. این مورد هیچ عیبی ندارد ولی تا زمانیکه آنقدر استفاه نشده باشد که تکراری و خسته کننده باشد.
در میهن خودمان برندسازی را با پسوندهای: گستر، صنعت، پردازان، فرا و … زیاد مشاهده می کنیم.

 

۱۸- ظاهری قشنگ و متقارن


در برندسازی با تعیین نام ملاحظه کنید اسم تجاری شما چه طور در نشانه و نماد کمپانی یا این که بیلبوردهای تبلیغاتی نمایان می گردد. برای مثال اسم کمپانی Xerox , Volvo ,GoGo که از یک تعادل و توازن برخورداراست و از صمیم قلب و جالب به لحاظ می رسند.

 

Web Friendly -19 باشید


مشتریان به طور روزمره با اسامی متفاوت اسم‌های تجاری کمپانی‌ها و تبلیغات گوناگون بمباران می گردند. دامنه یا این که نشانی سایت شما باید همچون اسم شرکتتان باشد. از تعیین دامنه وبسایت با – (خط تیره) یا این که دش اجتناب فرمائید. به خیال سپردن نشانی وبسایت حتی سوای خط تیره به اندازه کافی خودش مشقت بار است.

 

۲۰- آیا اسم انتخابی، تنها برای شما مضامین داراست؟


اسم تجاری که معنای مخفی یا این که فردی داشته باشد نمی‌تواند تداعی کننده چیزی در باب مارک کمپانی شما باشد. شما مدام برای ارایه توضیحات مازاد درخصوص برندتان، حضور ندارید.

 

 





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: