اپلیکیشن موبایل
نوشته شده توسط : عباسی

طراحی اپلیکیشن

نرم افزار تلفن همراه یا این که اپلیکیشن گوشی چه است؟

نرم‌افزار گوشی یا این که اپلیکیشن تلفن همراه ,برنامه گوشی اندروید ,نرم افزار IOS واژه و کلمه هایی پر استفاده درین ایام .انگیزه محبوبیت گوشی‌ها، استعمال از گونه های گوناگون نرم‌افزار های موبایلی پر کاربرد و دیدنی می‌باشند که هرروز گسترش داده میگردند.

از زمانیکه اپ های تلفن همراه وارد بازار شدند، فورا در همگی نصیب‌ها مورداستفاده قرار گرفتند. بازی و سرگرمی، کانال‌های اجتماعی ، خبرها، و حتی برای کسب‌وکار.

این یک حقیقت میباشد که امروزه برای هر چیزی یک نرم‌افزار وجود داراست. در واقعیت شما می توانید تمام هجرت خودتان را با اپ ها طرح ریزی نمایید، رستوران‌ها، محل‌های تفریحی ، رزرو هتل و ….

البته پرسش این میباشد: نرم افزار چه می‌باشد و به صورت تمام نرم‌افزار تلفن همراه یا این که به عبارتی اپلیکیشن گوشی و اشکال آن چه می‌باشد؟

نرم‌افزار (application) چه می‌باشد؟
شما نرم افزار هایی در تلفن همراه خویش دارید که به طور روزانه خیلی از شغل های خویش را از روش تجهیزات این نرم افزار ها انجام میدهید. طبق تعریف‌و‌تمجید عامیانه و کلی بدین نرم افزار های مو جود در تلفن همراه شما نرم‌افزار گفته می‌گردد.

ولی در شرایطی‌که بخواهیم واژه و کلمه برنامه را به صورت کلی برای شما مفهوم کنیم بایستی بگوییم نرم‌افزار مجموع قابل انعطاف افزارها به جزء قابل انعطاف‌افزارهای سیستمی مانند سیستم برهان و یا این که لهجه‌های نرم افزار نویسی، را مشتمل بر می‌گردد.

مضمون‌ نرم‌افزار از نگرش Techopedia:
از حیث تارنما دارای اعتبار Techopedia دیکشنری مرجع اصطلاحات دنیای تکنولوژی، تعریف‌و‌تمجید نرم‌افزار اینگونه میباشد:

“اپ گوشی که عمدتا با اسم app از آن حافظه میگردد، نوعی نرم افزار کامپیوتری میباشد که برای به کارگیری پایانی مخاطب(End-User) و قابل انجام روی دستگاه های گوشی پباده سازی شده‌است. بیشتر اپ یا این که قابل انعطاف افزارهای تلفن همراه خدماتی شبیه کامپیوترها ارائه میدهند (مثل پخش کلیپ).
app ها معمولا قابل انعطاف افزارهای معدود وسعت و با کارایی محدود میباشند.”

مفهوم اپ در لغت طومار:
نرم افزار گوشی در معنای کارافزار، اپلیکیشن کاربردی،اپ کامپیوتری که برای کاربری در موبایل های هوشمند موبایل کاربرد دارااست، نرم‌افزار” یا این که به اختصار App بیشتر تحت عنوان لغت “اپلیکیشن” جا افتاده میباشد و این لغت دقیقاً به عبارتی معنا “اپلیکیشن کاربردی” میدهد.

home- طراحی وب سایت و نرم افزار اندروید - گونه های تارنما واپلیکیشن - novinpedia
home- طراحی وب سایت و اپ اندروید - اشکال وبسایت واپلیکیشن - novinpedia
ساخت وب سایت و برنامه اندروید - پباده سازی اشکال تارنما های شرکی ، فروشگاهی ، فردی ، آموزشی و نرم‌افزار های اندروید هم پا با فراگیری منحصربه‌فرد و پکیج مارکیتنگ
novinpedia.ir
اشکال اپ ها

گسترش دهندگان اپلیکیشنها این غرض را دنبال می نمایند که یک برنامه را طوری پباده سازی نمایند که برای اشکال سیستم دست اندرکاران و دستگاههای متعدد دیجیتال کاربردی باشد. مثلا اپ کروم که یک نرم‌افزار مرور وب میباشد هم بر روی PC، هم برای به کار گیری روی تبلت پیاده سازی شده‌است و هم میتوانید از این نرم‌افزار بر روی گوشی به کارگیری نمائید.

البته نکته جذاب داستان اینجاست که نرم افزار ها تنوع بسیار متعددی دارا هستند، بسته به اینکه استفاده کننده چه نیازی داراست فقط محدود به نرم‌افزار تلفن همراه ها و تبلتها نمی شوند و در بخش اعظمی از اسباب و اثاث دیگر نیز به کارگیری می­شوند. از جمله تلویزیون­ هایی ساخت می­شوند که پایین سیستم برهان اندروید بوده و از برنامه ­های مندرج برای اندروید به کار گیری می­نمایند، یا این که اکثری دیگر از اثاثیه خانه مانند فریزر و خرقه­شوئی و کاسه­شوئی و … برنامه خاص خویش را دارا‌هستند.
حتی قابلیت و امکان در دست گرفتن رفت آمدهای منزل و دفتر، یا این که تهیه و تنظیم فروغ و دمای اطراف با به کارگیری از نرم‌افزار­ها هم مهیا آمده میباشد.

یک نمونه دیدنی دیگر پباده سازی اپلیکیشنی بوسیله کمپانی اپل میباشد ، به عنوان iBaby که در بالای تخت نوزاد نصب گردیده و حرکات نوپا را پایین حیث می‌گیرد؛ با بیدار شدن وی به مامان اطلاع می‌دهد و بنابر تشخیص و تهیه آن ،قادر است موسیقی پخش نماید و یا این که قابلیت سخن پدر و مادر با فرزند را بوجود آورد.

همینطور یک کدام از دیگر از ویژگیهای اپ اینست که برای استعمال از یک اپ احتیاجی به وصل بودن به وب وجود ندارد و میتوان در وضعیت آفلاین نیز از آن بهره مند شد.

تا اینجا با مضمون‌ و مفهوم اپ آشنا شدیم .درپی می‌خواهیم با مضمون‌ کلی خیس نرم افزار گوشی یا این که به عبارتی اپلیکیشن تلفن همراه آشنا شویم .





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: