بازار اپلیکیشین‌
نوشته شده توسط : عباسی


امروزه طراحی اپلیکیشن تلفن همراه‌های هوشمند به یکی‌از جالب‌ترین پلتفرم‌های درآمدزایی برای نرم‌افزار‌نویسان تبدیل شده‌است. مهمترین شروع‌‌آپ‌هایی که در تعدادی سال قبل وارد دنیای کسب‌و‌عمل گردیده‌اند، یوزرها سیستم‌برهان‌های اندروید و iOS را تحت عنوان جامعه‌ی غرض خویش تمجید کرده‌اند. با این حالا صرفا داشتن سواد اپلیکیشن‌نویسی برای ارائه‌ی یک نرم‌افزار کفایت نمی‌نماید و بایستی برای ورود فرآورده به بازار و فروش آن نرم‌افزار‌ریزی کرد. با زومیت یاروهمدم باشید.

در یک‌سری سال قبل به جهت تعداد نادر از نرم‌افزار‌ها و نبود فضای رقابتی در دکان‌های قابل انعطاف‌افزاری تلفن همراه، معمولا اپ‌های معرفی گردیده تخت‌گاز به آوازه می‌رسیدند و منش پیروزی را در پیش می‌گرفتند. برای مثال در صورتیکه اپ شما با دقت بر ورزش در سه سال پیش تحت عنوان یک کالا نوآور در راستای تغییر تحول مدل معاش شهری مطرح میشد، امروز این نرم افزار برای بقا در بازار رقابتی بایستی بر جنبه‌های دیگری از کالا خویش تمرکز نماید. ابداع صرفا یکی‌از جنبه‌های متاع میباشد و پدیدآورندگان جنس می بایست طرق معرفی بهتر جنس خویش به مشتری را پیدا نمایند.

بخش اعظمی از برنامه‌های جان دار در مارکت‌های گوشی ایده‌ای براق دارا‌هستند و اجرای به نسبت موفقی را پشت رمز نهاده‌اند؛ با این حالا فروش بالایی را تجربه نمی کنند. عرضه‌ی یک نرم افزار فارغ از هیچ استراتژی مشخص و معلوم، جنس شمارا در میان وسعت زیاد نرم‌افزار‌ها محکوم به باخت خواهد کرد. در همین راستا سوالی که بایستی همواره از خویش تحت عنوان یک ارائه‌دهنده‌ی برنامه بپرسید، روش‌ی ورود به بازار میباشد؟ چه گونه بایستی متاع خویش را در میان نرم‌افزار‌های شبیه خویش معرفی نمایید؟

از ماهی بودن در اقیانوس خودداری کنید
یکی استراتژی‌هایی که نرم افزار‌نویسان می توانند دنبال نمایند حضور در نصیب‌های کمتر چشم‌ گردیده‌ی بازار میباشد. مثلا ارائه‌‌ و چشم شدن یک نرم‌افزار خبرخوان در بازاری که بازیگران عظیم و معروفی در آن کار می‌نمایند فعالیت رنج به حیث میرسد. در طرف مقابل آغاز عمل در قسمت دیگری از بازار که رقابت متعددی در آن نیست یاری متعددی به پر رنگ شدن عمل شما می‌نماید. بدین ترتیب به مکان شنا کردن در یک اقیانوس پهناور می‌اقتدار اقبال خویش را در دریاچه‌ای کوچک آزمون کرد تا بخت بقای خویش را ارتقاء دهید.

مقصود‌گیری مشتریان در بازار

بازار اپلیکیشین‌های تلفن همراه اشباع شده‌است؛ با این حالا بازار اپ‌های ساعت‌های هوشمند، وب اشیاء یا این که حقیقت مجازی هنوز جنبه‌هایی دست نخورده دارا هستند. فرض فرمایید یک اپلکیشین برای Oculus Rift نوشته باشید؛ دربین تعداد اندک برنامه‌های مو جود برای این پلتفرم، حتما جنس شما حتی فارغ از هیچ تبلیغی تعداد متعددی دانلود خواهد داشت.

خیل‌عظیم اپ‌های تلفن همراه به معنای اتمام ایده‌ها و خلاقیت درین بازار وجود ندارد. قطعا با مشاهده‌ی ظریف‌خیس حریم خویش و شناسایی نیاز‌های اشخاص می‌اقتدار سوراخ‌های جانور در بازار را پیدا کرد. درین سوراخ قطعا واحد سنجش رقابت کمتر خواهد بود و بخت پیروزی و چشم شدن شما ارتقا می یابد. وصال به ۸۰ درصد از مشتریان از یک بازار کوچک بهتر از وصال به یک درصد از مشتریان یک بازار پهناور میباشد.

چهت نیل به بازاری با بازیگران محدودتر از نیازمندی‌های خودتان استارت فرمائید. برای انجام شغل های روزانه‌ی خویش به چه ابزاری نیاز دارید؟ با وجود داشتن چه ابزاری شغل های شما با سهولت بیشتری انجام میگیرند؟ پاسخ بدین سوال‌ها به طبع به کشف و حتی اخلاق و رفتار نیازمندی‌های نو ختم شود.

به کارگیری از پلتفرم‌های متعدد
چهت نیل به مشتری می‌قدرت از مارکت‌های متفاوت استفاده نمود. به طبع دکان قابل انعطاف‌افزاری گوگل پلی استور، اساسی‌ترین جای تکثیر مال شما میباشد. با این حالا نباید از مارکت‌هایی که به طور موازی با آن درست شده‌اند غافل شد.

حضور در پلتفرم‌های متفاوت نیز راهکاری اثرگذار به لحاظ می رسد تا مشتریان در تلفن همراه‌های تلفن همراه، در لپ‌تا‌پ، در ساعت‌های هوشمند و شاید پلتفرم‌های دیگر همپا و استفاده کننده شما باشند.

به کار گیری از اینترنت‌تارنما‌های تجمیع سرمایه‌گذاری مردمی یا این که کراودفاندینگ، Crowdfunding، نیز میتواند یکی راه حل‌های خوب چهت نیل به پیروزی باشید. با این عمل شما خیر فقط سرمایه‌ی نخستین‌ی عمل خویش را توده میکنید، بلکه با ساخت کمپین‌های متعدد می‌قدرت نگاه‌‌ها را پیش از ارائه‌ی فرآورده آخری به خویش جلب کرد. مطمئنا ایده‌ی شما از حیث اینترنت‌وبسایت‌های خبری یا این که یوزرها در کانال‌های اجتماعی مخفی نخواهد ماند.

ساخت شبکه‌های ارتباطی با مشتریان بالقوه
هم جهت با رویش ایده و وصال به مال پایانی می بایست در زمینه‌ی مشتریان خویش نیز داده ها کسب نمائید. از جمله در‌صورتی‌که اپ‌ شما در زمینه‌ی باغبانی میباشد، مشتریان شما احتمالا یا این که شاغل درین بازار می‌باشند یا این که عشق و علاقه‌ی متعددی به گیاهان دارا هستند. مشتریان بالقوه‌ی شما در کدام قشر از جامعه قرار دارا هستند؟‌ شما چطور می توانید با آنها رابطه بی واسطه یا این که غیرمستقیم برقرار نمایید؟ یکی کارهایی که شما برای شناساندن جنس خویش بایستی انجام دهید مطمئنا تبلیغ یا این که تایپ کردن یک نوشته ی علمی در یک روزنامه‌ی باغبانی میباشد.

یکی‌از دیگر از شبکه‌های اساسی رابطه با مشتری قطعا کانال‌های اجتماعی می باشند. امروز کمتر کسی در هیچ کانال‌ای عضو وجود ندارد و این یک زمان ایده‌آل برای معرفی محسوب می‌شود. با این درحال حاضر مهمترین مشتریان شما در واقعیت دور‌وبری ها شما می‌باشند. به احتمال زیاد در لیست دور و بری ها خویش اشخاص متعددی را دارید که می توانید محصولتان را برای آن‌ها به اکران بگذارید، اذن‌ی به کارگیری از نرم‌افزار را بدهید و لحاظ آن‌ها‌را جویا گردید.

مهمترین نکته‌ درین در میان دقت به کارها مرتبط با بازار میباشد. به هر اکنون هر چقدر هم فعالیت اپلیکیشن‌نویسی و فرآورده آخری شما عالی باشد، سوای دانلود و به کار گیری‌ی یوزرها به هیچ دردی نمی خورد. براین اساس به مکان ساخت‌و‌ساز یک فرآورده و تاءمل کردن در باب عرضه‌ی آن، با مطالعه و آشنایی ظریف بازار یک فرآورده متناسب با آن ارائه فرمایید.

توزیع افقی
یکی‌از استراتژی‌های اصلی برای برد در بازار اپلیکیشن‌های تلفن همراه توزیع افقی میباشد. در‌این‌صورت به مکان وصال به ۱۰۰۰ دانلود برای یک اپ، یک دانلود برای هزار اپ مقصود سازندگان می‌گردد.

مثلا به مکان ساخت و ساز یک نرم افزار‌ی آموزشی با وسعت زیاد محتواهای آموزشی، می‌اقتدار اپ‌های گوناگون و ویژه برای هرمورد از محتواهای آموزشی تشکیل داد. در سود شما با یک توشه پباده سازی نرم افزار کارکشته خواهید بود برنامه‌های متعددی را راهی بازار نمائید و اقبال خویش را برای چشم شدن ارتقا دهید. این نحوه در بازاریابی توزیع افقی نامیده می گردد.

با این اکنون قرار وجود ندارد تعدادی و یک سری اپ‌ی بی‌کیفیت را وارد بازار فرمایید. ارائه‌ی یک‌سری برنامه در کنار کالا اساسی شما سبب ساز ارتقاء بازدید و احتمالا ارتقاء ترازو دانلود از گروه‌ی شغل های شما شود.

یک کدام از دیگر از استراتژی‌های دوستداشتنی در میان نرم افزار‌نویسان آغاز از یک بازار کوچک و جنبش استوار به سمت بازار پهناور میباشد. چهره‌بوک نیز تحت عنوان یک کانال‌ی اجتماعی در باطن دانشکده هاروارد شناخته می شد که در مرحله‌ی آن‌گاه اذن‌ی ورود سایر‌ی اشخاص را اعطا کرد.

پباده سازی اختصاصی
یک گوسفند سیاه بین گله‌ای از گوسفندان سپید استدلال اساسی دقت به آن گوسفند خاص به حساب می آید. تمرکز اساسی بازی‌سازان غیروابسته نیز در همین نکته میباشد. این اشخاص با پباده سازی مختلف و پرداختن به جنبه‌هایی که در جریان اساسی بازی‌سازی آیتم دقت وجود ندارد کالا خویش را متمایز نشان می دهند.

تمایز در پباده سازی

روزمره یوزرها متعددی مارکت‌های قابل انعطاف‌افزاری رو مرور می‌نمایند و در پی یک برنامه خاص و ویژه می گردند. بدین ترتیب با داشتن یک پباده سازی مطلوب در رابط کاربری و حتی آیکن اپلیکیشن می‌قدرت این اشخاص را متقاعد به دانلود اپلیکیشن فرمایید.

در مراحل پباده سازی و ساخت فرآورده خویش به تعیین آیکن تصور کنید. آیکن نرم افزار‌ی شما بایستی احساس فضولی را در اشخاص برانگیزد. بایستی نرم‌افزار‌ی شما مثل یک گوسفند مشکی در گله‌ی گوسفندان سپید عرض اندام نماید.

دقت به سئو
با صرفه‌سازی موتور کاوش یا این که سئو مهم ترین نصیب بازاریابی دیجیتال به حساب میآید. به لطف این باصرفه‌سازی، موتور‌های کاوش محتوای منتشر گردیده‌ را بهتر تشخیص میدهند و می توانند یوزرها را به کاغذ‌ی شما منتقل نمایند. استعمال از کلید‌کلمه و واژه‌ها در متن‌هایی که برای معرفی نرم‌افزار‌ خویش می‌نویسید یکی نکات اصلی بازاریابی آنلاین میباشد. به این ترتیب تلاش فرمایید معرفی مال خویش را بدون نقص و با صرفه گردیده برای موتور‌های جست‌و‌جو پباده سازی نمائید. برای پیشرفت عمل خویش به‌این تصور کنید که مال شما چه جنبه‌هایی دارااست و یوزرها چهت نیل به کاغذ‌ی شما چه کلمه و واژه‌ای را بایستی جست‌و‌جو نمایند.

نام اپ نیز اهمیت متعددی دارااست. معمولا برنامه‌هایی با اسمی که معرف غرض کلی نرم افزار و همزمان کوتاه، خاص و بی آلایش باشند، پتانسیل بالاتری برای چشم شدن دارا‌هستند.

بازاریابی
همه نکاتی که گفته شد برای بهتر چشم شدن خروجی فعالیت شما بود. با این اکنون نباید نحوه‌های بازاریابی معمول در دنیای وب را نادیده بگیرید. شیوه‌هایی که بارها و بارها آزمون گردیده‌اند و توان ارتقاء دانلود از نرم‌افزار را دارا هستند.

- ساخت و ساز اینترنت‌وب سایت منحصر به فرد در کنار ساخت و ساز وب لاگ و ایجاد محتوا برای آن

- تبلیغات آنلاین

- تولید کلیپ و تکثیر آن

- تایپ کردن محتواهای متنی در اینترنت‌تارنما‌های پر طرفدار تحت عنوان مولف‌ی مهمان یا این که رپورتاژهای متنی

اگرچه کلیه طرز‌های بالا سرمایه‌ی متعددی میخواهند، البته برای مطرح شدن فرآورده شما ضروری به حیث می‌رسند. به این ترتیب برای اینکه بتوانید برنامه ۵۰ سنتی خویش را بیشتر بفروشید، هزینه‌های اول شما رو پوشش دهد و به فایده آوری برسید، می بایست برای بازاریابی متاع هزینه نمائید.

نرم افزار‌ریزی برای ورود به بازار
در صورتی فکر‌می‌کنید‌ فقط با داشتن یک ایده و نرم‌افزار‌نویسی معمولی می‌قدرت یک اپ چیره ارائه اعطا کرد، به احتمال زیاد در خطا به رمز میبیرید. برنامه‌هایی مثل Falppy Bird که صرفا با داشتن یک ایده‌ی ناب وارد بازار شدند و سریع آیتم دقت قرار گرفتند هر روز کمتر می شوند. به این ترتیب در صورتی به‌دنبال فاکتور اقبال میگردید، خیلی به آن دلخوش نباشید؛ زیرا بخت شما در قبال کمپانی‌هایی که به صورت تخصصی برنامه ساخت و ساز می‌نمایند به طور تقریب ناچیز میباشد! مگر اینکه برای مالامال کردن وقت ها فراغت اتوماتیک میکنید.

نرم‌افزار‌ریزی و داشتن استراتژی برای ورود و معرفی فرآورده اهمیت متعددی دارااست و بایستی به آن اعتنا کرد. صرفا داشتن ایده یا این که مهارت نرم افزار‌نویسی پیروزی شمارا تضمین نمی کنند و بایستی چهت نیل به مقصود اساسی، مهارت‌های مختلفی را در خویش رشد دهید و به جنبه‌های مدیریتی کسب‌و‌عمل خویش تصور کنید.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: