سیستم iOS
نوشته شده توسط : عباسی

به دنبال در رابطه دو سیستم دلیل پر استفاده موبایلی اندروید android و سیستم استدلال ios توضیحاتی خدمتتون پهنا می کنیم:

سیستم دلیل iOS

طراحی اپلیکیشن برای  IOS او‌لین و فقط نسل سیستم استدلال‌ اپل برای دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت ها میباشد که بوسیله کمپانی اپل در سال ۲۰۰۷معرفی شوید .تا قبل از سال ۲۰۱۰ نیز به اسم iPhone Operating System شناخته میشد.

این سیستم استدلال صرفا برای iphone پباده سازی شده‌است و همین سبب ارتقاء هماهنگی در میان اپلیکیشن و hardware می‌شود و دارنده ورژن های زیادی میباشد که هر یک از انها امکان ها و خصوصیت های منحصربه‌فرد به شخصی را دارا میباشد

آی‌پاد تاچ، آی‌فون و تبلت آی‌پد از این سیستم دلیل پشتیبانی میکنند و کمپانی اپل جواز استعمال از این سیستم برهان را اکنون به هیچ کمپانی دیگری واگذار نمی‌نماید.

نرم افزار IOS

اپ IOS

ایده اساسی سیستم برهان آی وی اس به کارگیری از رابط کنترلی چندین لمسی میباشد. به عنوان مثال برای جابجا کردن صفحه ها در IOS صرفا نیاز به کشیدن یک انگشت روی شیت میباشد.

برنامه ios در پباده سازی خویش از چهار لایه به کار گیری می نماید که‌این لایه دربرگیرنده مورد ها تحت می‌باشند :

لایه رسانه ها Media Layer

لایه هسته سرویس ها Core Services

لایه هسته سیستم برهان Core Operating System

لایه لمسی Cocoa Touch

iOS از دید معماری و کاربردی شباهت متعددی به سیستم برهان MacOS‌ داراست. در iOS ‌ همچون MacOS از مرورگر سافاری برای مرور اینترنت و از برنامه آی‌تیونز برای پخش ترانه و رئیس کتاب‌ها، دفترچه تلفن و اپلکیشن‌ها به کارگیری میشود.

یک کدام از پیروزی‌های اپل در تولید این سیستم برهان، فعال‌ساز‌ی دکان برنامه App Store میباشد.تا سال 2012 بیش ازز 550 هزار اپلیکیشن کاربردی در مغازه اپل وجود داشته که جمعاً بیشتراز 25 بیلیون توشه دانلود گردیده اند.

کمپانی اپل قابل انعطاف افزارهای App Store را با بستن قرارداد با برنامه نویس ها و گسترش دهندگان برنامه منتشر میکند و کسی که می تواند با به کارگیری از ابزار SDK سیستم استدلال iOS نرم افزار پباده سازی نماید و بعداز اخذ جواز از اپل آن را به ارزش دلخواه در App Store به فروش برساند.

سیستم استدلال اندروید

کمپانی کوچک اندروید که به وسیله اندی روبین، ریچ ماینرز، نیک سیرز و کریس وایت شالوده‌گذاری گردیده بود، در موضوع ساخت نرم افزار و اپ‌های کاربردی برای تلفن همراه کار میکرد.در سال 2005 گوگل کمپانی اندروید در پالو آلتوی کالیفرنیا را خرید. اندی روبین مدیریت ارشد اجرایی این موسسه بعد از پیوستن اندروید به گوگل به سمت قائم‌منزلت رئیس مهندسی این مجموعه و مسئول پروژه اندروید در گوگل منصوب شد.

در واقع می‌قدرت روبین را شالوده‌گذار اندروید دانست. به این دلیل‌که ایشان علاوه بر اینکه ایده ساخت و ساز اندروید را در کمپانی کوچک خویش رویش اعطا کرد، در سوی رئیس این پروژه در کمپانی گوگل توانست ایده خویش را پیاده‌سازی نماید و سیستم ادله اندروید را با اسم کمپانی کوچک گذشته خویش روانه بازار کند.

مجموعه اندروید به رهبری روبین کار خویش را برای ایجاد پلتفرم گوشی بر اساس کرنل لینوکس ابتدا کردند.سیستم ادله اندروید بر پایه ی هسته سیستم دلیل لینوکس پیشرفته میباشد. در واقع رئیس این سیستم ادله یار و همدم با رابطه با hardware و خدمت های سیستم، امنیت، رئیس پردازش ها و رئیس منابع دستگاه گوشی را به عبارتی هسته سیستم دلیل لینوکس بر عهده داراست و سیستم برهان اندروید تنها لایه ایست که رابطه فی مابین استفاده کننده و سیستم ادله را برقرار می نماید.

این لایه قابل انعطاف افزاری به وسیله جاوا پیاده سازی شده‌است و به همین انگیزه توانمند به اجرای کدهای Native نخواهد بود. اندروید همچون لینوکس اوپن سورس خواهد بود وبا اعتنا به اینکه مضمون‌ حقیقی اندروید ، گشوده (Open) میباشد به برنامه نویس ها این قابلیت و امکان را می دهد که از کل توان یک گوشی استعمال نماید. اندروید قابلیت به کار گیری از توابع داخلی موبایل گوشی همانند شماره گیری، پست کردن SMS یا این که استعمال از دوربین موبایل را به برنامه نویس ها می‌دهد تا بتوانند برنامه اندروید کار کشته و کاربردی برای یوزرها بسازند.

نرم‌افزار اندروید

اپ تلفن همراه یا این که به عبارتی اپلیکیشن تلفن همراه اندروید ابزاری میباشد که به وسیله آن مخاطب قادر است عمل های ما یحتاج خویش را بسته به کاربری این نرم افزار انجام دهد.

 





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: