چه رنگ هایی برای اپلیکیشن استفاده نکنیم
نوشته شده توسط : عباسی


چه رنگ‌های به کار گیری نکنیم؟
این گزینه و ۲ گزینه بعدی تکمیل کننده هم دیگر میباشند. اینجانب در آغاز می‌خواستم طراحی اپلیکیشن هر۳ آیتم رو ذیل ۱ قضیه بنویسم البته آن گاه تصمیم گرفتم که غیر وابسته بودن آنان تاثیر بیشتری داره.

 

- هرگز از مشکی مطلق (000000#) به کارگیری نکنید.

شما هم تبلیغ تلویزیون‌های LG با شعار مشکی مطلق رو دیدید؟ بایستی بدونید که لاف‌ترین شعار تبلیغاتی عمرتون رو شنیدید.

در دنیای حقیقی وواقعی هیچ مشکی مطلقی وجود نداره و هر شی مشکی رنگی که میبینید (از تلفن همراه موبایلتون گرفته، تا رنگ ماشین یا این که سایه های جان دار در طبیعت) درصدی نوروفروغ در خودش داره.

 

- ولی رابطه این زمینه با استعمال نکردن 000000# در پباده سازی چه میباشد؟

نخستین از کلیه اینکه سیاه مطلق یک رنگ غیرطبیعیه و به کارگیری از آن در پباده سازی شم غیرطبیعی بودنش را به مجموع طرح القا میکنه. از این گزینه که بگذریم هنگامی شما در طراحیتون از رنگ سیاه مطلق در کنار سایر رنگ‌ها استعمال می کنید اون رنگ به نسبت سایر اقتدار به مراتب بیشتری دارااست و روی کیفیت سایر رنگ‌هاتون در دیده استفاده کننده تاثیر میزاره. اصطلاحا میگیم روی سایر رنگ‌ها هم سوار میشه.


تاثیر مشکی مطلق بر روی بقیه رنگ‌ها


برای همین مدام از استعمال از رنگ 000000# اجتناب نمایید. همان گونه که سایر طراح‌ها این عمل را می‌نمایند. برای مثال درصورتی که توجه فرمایید خصوصی نرم افزار‌های ادوبی هم در موقعیت Present Mode از رنگ سیاه مطلق استعمال نمیکنند زیرا در‌صورتی‌که طرحتون رو روی کناره سیاه مطلق ملاحظه کنید، رنگ‌ها از چیزی که حقیقتا می‌باشند به دور میشن و شما نمی‌تونید تصمیم صدق در رنگ بندی بگیرید.

تحت عنوان سود گیری فردی اینجانب سفارش میکنم تصاویری که در Dribbble با مشکی مطلق و مشکی حقیقی و واقعی نهاده گردیده را ببینید و ملاحظه کنید شما نسبت به کدام یک احساس بهتری دارید.

 

این نصیب را هم در اینجا تموم میکنم تا در پست بعدی بقیه مواقعی که باقی مونده را توضیح بدم.





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: